Hatto Heim – Lemele
18 november 2006

Voor de vijfde keer op rij heeft Hatto Heim niet van Lemele weten te winnen. De bezoekers uit de onderste regionen van de 3e klasse C kwamen zelfs nog op voorsprong in Hattem, maar Hatto Heim herstelde de dramatische eerste helft enigszins na rust. Toch kwamen de geelblauwen niet verder dan 1-1. Hierdoor werd de kans gemist om weer samen met CSV’28 de koppositie te delen, want de Zwollenaren verloren bij WZC.

Het tactische strijdplan waarmee trainer Jan Langevoord zijn manschappen het veld in stuurde kwam totaal niet uit de verf. Gelegenheidspits Marcel van Loo voelde zich voorin duidelijk niet op zijn gemak en er kon geen ruimte gecreëerd worden om de snelheid van Maurice van Raalte te benutten. Het uit de wedstrijd halen van spelverdeler Kroes door Lemele was zodoende genoeg om het hele spel van Hatto Heim lam te leggen. De verdediging kon in de opbouw de bal aan niemand kwijt en Lemele werd langzaam steeds meer in de wedstrijd geholpen. De hele eerste helft hing de 0-1 dan ook meer in de lucht dan een treffer voor de thuisploeg. In de 40e minuut was het zover. Henri Bruins verslikte zich in de fysieke kracht van Harry Warmelink, die vervolgens niet faalde oog in oog met doelman Bloemert.
In de rust volgden er bij Hatto Heim de onvermijdelijke aanpassingen. Van Loo keerde terug naar zijn vertrouwde plek op het middenveld en ook Van Raalte zakte een linie terug. Erik van ’t Ende mocht weer in de spits starten en Erik Schroten kwam het middenveld versterken. Edwin Oosting en de geblesseerde Bertwin Kroes bleven in de kleedkamer achter.
Direct was te zien dat het beter liep. Voor het eerst in de wedstrijd kon er druk gezet worden op de defensie van Lemele. Het duurde dan ook niet lang voordat de 1-1 viel. Arnoud Teuben reageerde attent op een lange pass van Edwin Otten die over de verdediging viel. Hij passeerde de keeper op fraaie wijze en tekende voor de gelijkmaker met zijn vijfde seizoenstreffer.
Hatto Heim bleef het betere van het spel hebben, maar de bal wilde er niet meer in. Bij een grote kans voor Van ’t Ende, een vrije trap op de kruising van Van der Weerd en een kopbal op de lat van wederom Van ´t Ende in de laatste minuut was Hatto Heim het dichtst bij de zege. Ook invaller Maarten Teuben, die zo goed als hersteld is van zijn enkelblessure, had in de blessuretijd nog een mogelijkheid op de winnende treffer. Toch liet Lemele af en toe ook nog van zich spreken. De fysiek sterke voorhoede creëerde bij uitvallen ook nog een paar goede mogelijkheden, zodat gezegd kan worden dat een gelijkspel een terechte uitslag was. Hatto Heim had met een zege weer samen aan kop gestaan met CSV´28, maar de slechtste eerste helft van het seizoen was er vooral verantwoordelijk voor dat met een puntje genoegen genomen moest worden.

De opstelling: Frank Bloemert; Paul-Sietse van der Kolk, Edwin Otten, Henri Bruins; Maurice van Raalte, Willard Bredewold, Bertwin Kroes (46, Erik van ’t Ende), Edwin Oosting (46, Erik Schroten); Jurgen van der Weerd, Marcel van Loo en Arnoud Teuben (89, Maarten Teuben).

Bron: Hatto Heim

0-1  Harry Warmelink