WZC verliest streekderby met 1-0
17 februari 2007

Hatto Heim en WZC maakten er een wedstrijd van die boeide van de eerste tot de laatste minuut.

Dat kwam mede door het snelle doelpunt van de thuisclub, de verdediging van WZC leek nog niet echt wakker, een voorzet vanaf de rechterkant, doelman van Dijk die aarzelde en Erik van 't Ende die simpel kon scoren 1-0. Dat gaf de thuisclub meer moreel dan WZC, de duels werden meestal gewonnen door de thuisclub en WZC kon maar moeilijk in de wedstrijd komen, laat staan dat er veel kansen zijn geweest gedurende de eerste helft. Een van de kenmerken van de WZC is een goede wedstrijdmentaliteit en daar kwam bar weinig van terecht de eerste 45 minuten. Slechts 2 kleine kansjes kreeg de formatie van trainer Zwijnenberg de eerste helft. De oefenmeester was zogezegd not amused de eerste 45 minuten hij trachtte vanaf de zijlijn nog wat lijn in het spel te brengen maar het was praten tegen dovemansoren. De thuisclub kreeg de betere kansen maar een schot van Erik Schroten verdween precies in de handen van doelman Van Dijk.

De tweede helft tapte WZC uit een ander vaatje, dat moest ook wel want op de manier van de eerste helft viel er weinig te halen, de speech in de rust miste zijn uitwerking niet, aanval op aanval rolde op het doel af van de thuisclub, de beste en mooiste kans was voor Ronald Burgmeijer, hij kwam alleen voor Bloemert te staan, de spits produceerde een slechts een rolletje en daarmee verdween een goed kans. In de 69e minuut leek de verdiende gelijkmaker te vallen, Erik van Dijk produceerde met zijn rechter een vlammend schot dat boven Bloemert via de lat het veld weer in sprong, de aanval ging verder en uit de voorzet knalde de goed spelende Peter Kersing een hard schot op doel, het was dat doelman Bloemert precies in de lijn van het schot stond anders was hij zeker kansloos geweest. De thuisclub liet WZC het spel maken en loerde op de counter, het verdedigingsduo Dirk Rorije en Erwin Kersing hadden hun handen vol aan de spitsen van de thuisclub maar hadden ook controle over de achterhoede.

Naarmate de tijd verstreek kreeg Hatto Heim meer de gelegenheid om te counteren, invaller Arnoud Teuben kreeg de beste mogelijkheid, doelman Van Dijk pareerde zijn inzet. Ondanks het drukken van WZC en nog het inzetten van Erik Stapper als target man lukt het WZC niet om de gelijkmaker als Bloemert te schieten. Eindstand 1-0.

Bron: WZC Wapenveld

1-0  Erik van 't Ende