Geen periode titel voor KHC
24 februari 2007

KHC heeft zich zaterdag, ondanks dat het voor de 10e keer op rij ongeslagen bleef, een slechte dienst bewezen. Het begon te slap aan de wedstrijd, en dat resulteerde in een terechte 1-0 voorsprong voor Lemele. De agrariërs, met enkele boomlange spelers speelden in die fase op het randje en KHC kon er maar weinig tegenover stellen. In de 22e minuut de eerste kans voor KHC, maar Eric Post miste op aangeven van Revellino Sabono. In het verdere verloop van de 1e helft kreeg KHC zowaar een licht veld overwicht en kreeg het wat kansjes op de 1-1. In de 44e minuut gaat Rabbi Ezzat het 16 metergebied binnen, passeert een verdediger en wordt vervolgens duidelijk gehaakt. Terwijl iedereen een fluitsignaal verwacht, laat scheidsrechter Gerrevink onbegrijpelijk doorspelen, geen strafschop dus. De rust is dan ook 1-0 en de vele mee gereisde supporters moeten wachten tot de 2e helft. KHC komt wat beter uit de startblokken in de 2e helft. Het gaat fanatiek op zoek naar de gelijkmaker. Deze komt in de 64e minuut van de voeten van Rabbi Ezzat, die eerst 2 man passeert in het 16 metergebied, en vervolgens de toekijkende doelverdediger verrast door zelf brutaal te scoren. KHC wist opdat moment dat het nog kansen had voor de periode titel, want WZC stond achter en Den Ham gelijk. Met nog 25 minuten te spelen moest er nog 1 keer gescoord worden om deze binnen te halen. Het doelpunt viel bijna aan de ander kant want Lemele gaf geen krimp en speelde met tomeloze inzet, zelfs de paal wordt beroerd. Niet alleen KHC begon te slap aan de wedstrijd, ook arbiter Gerrevink had beter de teugels wat strakker kunnen houden. De wedstrijd was bij vlagen te hard, en de arbiter moest dan ook maar liefst 9 keer geel geven om de wedstrijd in de hand te houden. De eerlijkheid gebied te zeggen dat de remise terecht was, KHC heeft geen aanspraak kunnen maken op de overwinning vanmiddag.

De spanning stijgt in deze knots gekke competitie, een kopgroep van maar liefst 6 ploegen die strijden om het kampioenschap. KHC doet volop mee en speelt volgende week tegen Hatto-Heim thuis. Uit werd deze wedstrijd nipt verloren in de slotfase.
Ingrediënten voor een spannende voetbalmiddag volgende week.

De felicitaties gaan uit naar onze sportvrienden uit Den Ham die nipt de 2e periode behaalden, en nu verrassend aan de leiding gaan in deze prachtige 3e klasse C

Man van de wedstrijd.
Doelman Patrick Mulder met enkele prachtige reddingen