Den Ham: 2e periode én koploper.
24 februari 2007

Op sportpark Het Hooge Laar te Zwolle speelde Den Ham tegen CSV’28. Inzet van het duel was o.a.de titel in de 2e periode. In die periodestand was Den Ham tot aan zaterdag koploper, samen met WZC uit Wapenveld. KHC uit Kampen was met slechts één punt minder ook nadrukkelijk kandidaat.

Den Ham begon goed aan de wedstrijd. Het technische surplus van CSV’28 werd met noeste arbeid teniet gedaan. De betere kansen waren dan ook voor Den Ham. In de 20e minuut was het Gerjan Blekkenhorst die zichzelf vrijspeelde en op doel schoot. Het schot had echter te weinig kracht om doelman Jonker van CSV in problemen te brengen. In de 30e minuut stond dezelfde Jonker op de juiste plaats bij een gerichte kopbal van Robin Bergins.
De wedstrijd bleef in evenwicht. In de 65e minuut werd Den Ham een glaszuiver doelpunt onthouden door scheidsrechte Huntink. Robin Bergins gaf een mooie steekpass op Gerjan Blekkenhorst. Die had vrije doorgang helemaal toen doelman Jonker en verdediger Dolleman van CSV’28 elkaar van de sokken liepen. Blekkenhorst had de bal voor het intikken in het lege doel, maar scheidsrechter Huntink zag in de botsing van de 2 CSV-ers een overtreding van Gerjan Blekkenhorst.
Heel Den Ham natuurlijk in rep en roer en doelman Jonker wist niet hoe snel hij de toegekende vrije schop moest nemen.
De rest van de partij was meer spannend dan goed voetbal. De 0-0 eindstand was dan ook wel terecht. Daarna was het peentjes zweten voor spelers en publiek uit Den Ham. “Wat is de uitslag van de wedstrijden van KHC en WZC” ? was natuurlijk de vraag. Uit Lemele kwam al snel het antwoord dat Lemele-KHC was geeindigd in 1-1. De wedstrijd WZC- Bergentheim liep echter meer dan 5 minuten uit, en wat duren dan 5 minuten lang!
Toen Bergentheim echter in de slotfase zelfs nog wist te winnen van WZC, was Den Ham kampioen van de 2e periode en zelfs op doelsaldo de nieuwe koploper in de 3e klasse c.
Dat werd natuurlijk gevierd door de mannen van trainer Jan Peter Jonkman. In het clubhuis op De Rohorst bleef het nog lang onrustig, in de wetenschap dat Den Ham zeker deelnemer is aan de nakompetitie.

Bron: Den Ham