S.V. NIEUWLEUSEN WINT VAN HTC
24 februari 2007

Afgelopen zaterdag moest S.V. Nieuwleusen op sportpark ’t Klaverblad aantreden tegen HTC uit Zwolle. Voor S.V. Nieuwleusen werd het weer eens tijd om 3 punten aan het puntentotaal toe te voegen om met de subtop mee te kunnen blijven doen. HTC daarentegen had de punten hard nodig om het degradatiespook te ontwijken. De eerste maatregel van HTC was dan ook om trainer Marco Onderberg op non-actief te stellen en oud hoofdklasse-speler Edwin Kwakkel als coach te laten fungeren.

HTC begon dan ook fel aan de wedstrijd zonder echter gevaarlijk te worden. De eerste beste aanval van S.V. Nieuwleusen was daarentegen meteen raak. Jeffrey Groeneveld werd door Christian Roo schitterend de diepte in gestuurd, de voorzet van Jeffrey kwam precies op maat voor Tom Odink die beheerst na zes minuten de 1-0 binnen tikte. Gedurende de eerste helft nam S.V. Nieuwleusen het heft helemaal in handen en voor de fanatieke aanhang van de thuisclub was het wachten op de 2-0. Maar de kansen werden niet benut en tevens werkte de veel vlaggende assistent-scheidsrechter Jan Saaltink van HTC niet mee. Een volkomen terecht doelpunt van Albert Jan Brinksma werd ook door deze ‘grens’ tenietgedaan. Vlak voor de thee kreeg S.V. Nieuwleusen nog een domper te verwerken, doordat Coen Dunnink uit een corner de gelijkmaker liet aantekenen.

In de tweede helft had wederom S.V. Nieuwleusen de overhand maar het was toch oppassen geblazen voor de counters van de Zwolse club. Een schot van Tom Odink werd schitterend gepareerd door HTC-keeper Folkher Langejans. Uit de volgende aanval kopte Rob Muller tegen de onderkant van de lat na een voorzet van Tom. De verlossende goal kwam er toch nog door de wederom zeer actieve Jeffrey Groeneveld. De assistent-scheidsrechter van HTC probeerde nog roet in het eten te gooien, maar de scheidsrechter dhr. Tuinbeek negeerde het vlagsignaal volkomen terecht. De resterende minuten bleven spannend met nog een kopbal tegen de lat van HTC speler Marco Tatje. Maar na het eindsignaal kon de S.V. Nieuwleusen ploeg opgelucht juichen na een volkomen verdiende overwinning.

Volgende week volgt de thuisderby tegen ASC ’62.

Het tweede won met 2-0 tegen WVF 2 door doelpunten van John Brinkman en Jos Bruggeman.

Het A1 team won tenslotte verassend met 2-1 van koploper Be Quick ’28 uit Zwolle. Mark de Weerd en Rob Goutbeek waren hier de doelpuntenmakers. Zij spelen aanstaande zaterdag om 12.00 uur thuis tegen Lemelerveld.

Bron: Nieuwleusen

1-0  Tom Odink