Nieuwleusen-HTC (2-1) 24-02-2007
24 februari 2007

De grootste nederlaag van het seizoen leed HTC afgelopen donderdag, toen trainer Marco Onderberg afscheid moest nemen van zijn spelers en hiermee zijn trainerscarrière bij de jubilerende Holtenbroek Tuinders Combinatie (60 jaar)zag stranden.

Met Edwin Kwakkel aan het roer voor de uitwedstrijd tegen Nieuwleusen, zal er door HTC in de komende week naar een definitieve oplossing worden gezocht.

HTC begon redelijk aan de wedstrijd en creëerde zich al snel een paar goede mogelijkheden. Toen echter Tom Odink uit een snelle counter de bal voorgaf op Jeffrey Groeneveld brak er iets bij de geteisterde spelersgroep. HTC vergat te voetballen en ook op de inzet was het nodige aan te merken. De kansen voor HTC ontstonden uit standaard spelsituaties, met name bij corners wist HTC enig gevaar te stichten. De gelijkmaker in de 46e minuut door Coen Dunnink uit een corner van Raymond Hooiveld was een mooie opsteker.

De tweede helft kwam er een ander HTC uit de kleedkamer. Het voetbal was nog steeds niet goed maar er werd nu wel gestreden voor elke meter. Toch was Nieuwleusen de gevaarlijkste ploeg. Raymond Hooiveld moest in de 56e minuut handelend optreden toen Jeffrey Groeneveld er vandoor dreigde te gaan. Hij werd hiervoor beloond met een gele kaart door de overigens prima leidende scheidsrechter Tuinbeek uit Enschede.

HTC kreeg een paar spaarzame mogelijkheden. Jori Koerhuis moest handelend optreden na een vrije trap van Michael Wolf in de 60e minuut. In de 66e minuut was het opnieuw Nieuwleusen dat gevaar stichtte, Rob Muller kopte de bal onderkant lat. 10 minuten later was het wel raak. Jeffrey Groeneveld ontsnapte even aan de aandacht van de HTC defensie en maakte zijn tweede van de middag, 2-1. In de 76e minuut kopte Marco Tatje namens HTC ook tegen de onderkant van de lat, dit was het laatste wapenfeit van deze middag.

Opnieuw een pijnlijke, maar niet onverdiende, nederlaag voor de blauwwitte formatie. Volgende week in de thuiswedstrijd tegen Bergentheim in de herkansing.

Bron: HTC

1-0  Tom Odink