WZC in blessuretijd onderuit tegen Bergentheim 1-2
24 februari 2007

Een wedstrijd met 2 verschillende gezichten, was het Bergentheim dat de regie bepaalde gedurende de eerste 45 minuten, na de pauze waren de rollen omgedraaid maar Bergentheim kwam met de schrik vrij.

De gasten combineerden er op los de eerste helft, WZC kon geen vat krijgen op het middenvekld en dat leverde de bijna schier onmogelijke taak op om dit na de pauze te herstellen. Vooral handenbinder Eddy Eggenoor maakte het de verdediging van WZC knap lastig, de fors gebouwde spits probeerde uit alle hoeken te schieten maar had de pech dat de goed keepende Wibo van Dijk op zijnj hoede was. WZC wist daar maar weinig tegenover te stellen, de spitsen stonden te geisoleerd en kregen te weinig ondersteuning van het middenveld, dat had trouwens de handen vol om Wilko Eggengoor van het doel af te houden. De gekwiekste middenvelder kon naar hartelust combineren en zijn spel zat vol dreiging. Doelman wist lange tijd de nul vast te houden, hij behoedde WZC van een achterstand door een aantal goede reddingen. Na 356 minuten was hij ook kansloos op een schot van Eddy Eggengoor, de spits mocht in buitenspelpositie doorgaan van scheidsrechter Maat uit Westenholte, omspeelde Van Dijk en zette Bergentheim op een verdiende 0-1 voorsprong. De gasten hadden pech dat een vlammend schot van Wilko Eggengoor via de lat het veld weer insprong, ook de instormende Jos Kikkert kreeg het leder niet achter van Dijk.

Trainer Eddy Zwijnenberg had nog wel wat te bepraten in de rust, want met deze instelling was er geen eer te behalen voor WZC. Nou dat leek te helpen, Bergentheim werd ver teruggedwongen kon niet meer het niveau halen van voor de rust, ook het inbrengen van debutant Ruben Hartkamp was geen verkeerde, hij zocht en vond openingen in de verdediging van de gasten en was vaak betrokken met de opbouw. In de 50e minuut leek de gelijkmaker te vallen, een schot van Albert Henk Tessemaker verdween buiten bereik van doelman Pullen op de lat, ook de terugkomende bal kon niet worden verzilverd. WZC bleef zoeken op de gelijkmaker, die kwam volkomen verdiend in de 61e minuut, Ruben Hartkamp kapte zich knap vrij aan de rechterkant, zag Leon Spakman vrij staan, de middenvelder joeg de gelijkmaker tegen de touwen 1-1. WZC wilde meer en nog geen 2 minuten later soleerde van Diujk door de zestien, zijn harde schot ging voorlangs. Het publiek ging als een blok achter de thuisclub staan en Bergentheim wankelde, de verlossende treffer viel niet en naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Bergentheim meer grip op de wedstrijd, het kon door een paar counters de wedstrijd beslissen maar ook nu lag doelman Van Dijk in de weg. Het was sneu dat de doelman van WZC ver in blessuretijd de fout in ging bij een afstandsschot van Harro Potgieter, een simpele bal ging onder hen door 1-2. De tijd was te kort om nog weer langszij te komen, de gasten bejubelden de winnende treffer na 98 minuten voetbal op het hoofdveld van Monnikenbos.

Bron: WZC Wapenveld

1-0  Leon Spakman