WZC Wapenveld - v.v. Bergentheim (0 - 1) 1 - 2
24 februari 2007

Bergentheim heeft afgelopen zaterdag een hele goede prestatie geleverd door in Wapenveld te winnen van de koploper WZC met 1-2.

Voor Bergentheim was dit de eerste wedstrijd na de winterstop en er kon gelijk gekeken worden hoe het team er voor stond en hoe het uit de winterstop was gekomen omdat gelijk al een zware wedstrijd te wachten stond tegen WZC de trotse koploper in de derde klasse.

Bergentheim begon de wedstrijd goed en WZC werd vanaf het begin met de rug tegen de muur gezet en Bergentheim kreeg een groot veldoverwicht omdat met name het middenveld veel wisselde van positie waardoor er steeds een vrije man was. Er kwamen dan ook in de eerste helft genoeg kansen om een ruime voorsprong te nemen maar de goed keepende keeper van WZC Wibo van Dijk voorkwam dat met een aantal uitstekende reddingen, echter tegen een schot van Eddy Eggengoor die zich knap vrijspeelde in 25 min was hij kansloos. Het enige minpunt van de eerste helft was dan ook dat er niet meer doelpunten bij kwamen ondanks de vele en grote kansen zodat de ruststand 1-0 was in het voordeel van de groen-witten.

In de tweede helft kwam een heel ander en agressiever WZC uit de kleedkamer en Bergentheim werd dan ook volledig terug gedrongen op eigen helft. Ondanks dit overwicht kreeg WZC niet veel kansen maar wist de toch de gelijkmaker te maken in 65 min door een middenvelder die vanaf de 16 mtr. volledig vrij kon aanleggen en de 1-1 wist te maken.
Hierna probeerde WZC door te drukken en kreeg ook een goede mogelijkheid via de sterk spelende aanvoerder die echter tot opluchting van Bergentheim voorlangs schoot.
De laatste 10 min. wist Bergentheim zich weer te herpakken en kreeg het ook weer een aantal mogelijkheden welke vooralsnog niet werden benut. Door de vele blessure behandelingen liet de scheidsrechter terecht een 9 tal minuten doorspelen en in die tijd wist Bergentheim de verlossende 1-2 op het scorebord te brengen in de 98e min. !!
Door een prachtig afstandsschot van invaller Harro Potgieter die onder de keeper van WZC door ging. In de laatste minuut veranderde hier niets meer aan zodat Bergentheim juichend met de 3 punten huiswaarts kon keren en zo toch enigszins naar boven kan kijken.

Belangrijk is nu om niet in de wolken te gaan lopen maar de volgende wedstrijden, te beginnen bij volgende week uit tegen het lastige HTC waar thuis van werd verloren met dezelfde instelling aan de start te verschijnen als tegen WZC.

Bron: Bergentheim

1-0  Leon Spakman