HTC - v.v. Bergentheim (0 - 0) 3 - 4
3 maart 2007

Bergentheim heeft afgelopen zaterdag in een “knotsgekke“ wedstrijd ook de tweede wedstrijd na de winterstop gewonnen door in Zwolle met 4-3 te winnen van HTC.

Voor Bergentheim was dit een cruciale wedstrijd want bij winst werd er ruimer afstand genomen van de onderste plaatsen en kon het vizier naar boven worden gericht en bij verlies kwam HTC op 1 punt van Bergentheim.

Het belang van de wedstrijd was ook meteen duidelijk want Bergentheim begon goed aan de wedstrijd door in de eerste 15 min. HTC terug te dringen op eigen helft wat nog niet resulteerde in grote kansen. Na deze 15 min kwam HTC beter in de wedstrijd en werd het verloop van de eerste helft een verder gelijkopgaande strijd waarin Bergentheim vlak voor de rust een zuivere strafschop werd onthouden doordat Eddy Eggengoor binnen de 16 mtr. omver werd getrokken, maar de verder goed fluitende scheidsrechter zag hier geen overtreding in zodat de ruststand 0-0 werd.

In de tweede helft gebeurde er van alles, al na een paar minuten spelen werd Ronnie Hakkers vrijgespeeld en kon alleen op de keeper afgaan en scoorde beheerst de 0-1. Hierna ging HTC heel veel druk zetten op de verdediging van Bergentheim en kreeg ook een aantal kleine kansen die vooralsnog niet werden benut.
De wedstrijd kantelde tussen de 60 en 65 min volledig doordat HTC in dit tijdsbestek 2 keer wist te scoren. Eerst door een zeer dubieuze strafschop en daarna via een ongelukkige goal welke van richting werd veranderd.
Na deze achterstand ging Bergentheim op zoek naar de gelijkmaker en die kwam ook vrij snel weer door Ronnie Hakkers die een voorzet van Wilko Eggengoor diagonaal in het doel wist te koppen.
Bij HTC sloegen hierna de stoppen door want het was eerst hun nr. 8 die met direct rood van het veld moest en Bergentheim toen ook gelijk hiervan profiteerde door de 2-3 te maken door een mooie kopbal van invaller Jarno Wind. Kort daarna werd een tweede speler van HTC met direct rood van het veld gestuurd en wist Bergentheim opnieuw snel te profiteren door een doelpunt van wederom Ronnie Hakkers, die door mocht gaan ondanks een vlagsignaal van de grensrechter en beheerst de bal in het doel schoof 2-4.
HTC wist in de slotminuut ( 98e min ) nog wel de 3-4 te maken maar hierna maakte de scheidsrechter een eind aan deze wedstrijd zodat de 3 belangrijke punten mee konden naar Bergentheim.

Volgende week speelt Bergentheim thuis tegen Wijthmen waar het in de uitwedstrijd niet van wist te winnen door daar met 3-3 gelijk te spelen.

Bron: Bergentheim

0-1  Ronnie Hakkers