Bergentheim - Wijthmen 5 - 2
10 maart 2007

Ook Wijthmen moest eraan geloven op sportpark Moscou. Gesteund door de twee uitzeges trokken de groen-witten vol vertrouwen ten strijde tegen Wijthmen en sloot deze wedstrijd af met een 5-2 overwinning.

Vanaf de aftrap duurde het welgeteld 39 seconden toen Maarten ten Brinke op aangeven van Jos Kikkert de eerste aanval via de binnenkant van de paal afrondde en Bergentheim al heel snel comfortabel op een voorsprong zette. In het eerste half uur regen de kansen zich aaneen voor Bergentheim maar door twee keer Jarno Wind en een al dan niet (on) terecht afgekeurd doelpunt van Ronnie Hakkers bleef een magere stand van 1-0 op het scorebord staan.
In het laatste kwartier zakte Bergentheim ver terug en gaf men Wijthmen teveel het gevoel dat er iets te halen viel deze middag. Maar verder dan een spectaculaire omhaal van Sander van Gurk kwam het niet.

16 seconden na het begin van de 2e helft was het Ruben de Jong van Wijthmen die een onoplettendheid van Bergentheimse defensie in de zestien wist af te straffen en de stand op
1-1 wist te brengen. Al snel na dit doelpunt was het Herman Slot die de 2-1 binnenschoot en in de 64e minuut was het Wilko Eggengoor die op aangeven van Jarno Wind de afstand wist te vergroten naar 3-1.
In de 80e minuut was het Sander van Gurk die de 3-2 binnenviel maar meteen vanaf de aftrap gaf Remco Stoeten een afgemeten pass op Jarno Wind die eenvoudig de doelman omspeelde en heel beheerst de 4-2 binnenschoot en zichzelf beloonde met een doelpunt.
De 5-2 werd binnengeschoten door invaller Paul Ekkel die op fantastische wijze vrij voor het doel werd gezet door Jarno Wind die meteen na dit doelpunt een terechte publiekswissel kreeg.

Door deze zege mengen de mannen van trainer Gerrit Meijerink zich weer tussen de ploegen die strijden om iets moois. Aanstaande dinsdag oefent Bergentheim thuis tegen HZVV. En volgende week zaterdag is het vrij.
De eerstvolgende wedstrijd is over 2 weken op 24 maart, uit naar KHC.

Bron: Bergentheim

1-0  Maarten ten Brinke