HTC-Lemele (2-0) 21-04-2007
21 april 2007

Met nog twee wedstrijden te gaan (Lemele en Den Ham) stond het besluit van spelers en begeleiding van HTC vooraf vast; niets minder dan twee overwinningen en uit de laatste twee wedstrijden.

Vandaag moest de lastige horde Lemele worden genomen. Een ploeg die niet bekend staat vanwege het voetballende vermogen maar die het elke tegenstander erg lastig kan maken. En dat is een kwaliteit op zich.

Trainer Karsten moest noodgedwongen een aantal omzettingen doen, waardoor spits Harry Warmelink als laatste man kwam te opereren en de aanval werd gevormd door Peter Talen en Bjorn Kleinlugtenbelt. HTC raakte niet echt in de war van deze omzetting en nam direct het initiatief. Al in de 5e minuut klopte Coen Dunnink op snelheid de statisch ogende verdediging van Lemele, zijn schot verdween echter naast het doel van Age Dinand ten Kley. 5 Minuten later was het Michael Wolf die zijn inzet gered zag worden door ten Kley, aan de kant van Lemele de beste man. HTC was oppermachtig en gunde Lemele in deze fase geen enkele kans, de verdiende voorsprong bleef echter uit.

Na rust ging HTC verder waar het gebleven was en reeg de kansen aanéén. Een vrije trap van Coen Dunnink verdween net naast het doel, een vrije trap van Michael Wolf op de paal. De Lemele spelers beperkten zich intussen tot het demonstratief en langdurig op de grond liggen, in de hoop op deze wijze een punt binnen te slepen.

Scheidsrechter Wijnberg liet zijn horloge echter meelopen en trok (terecht) veel tijd bij. In de 101e (!) minuut kwam de verdiende voorsprong dan toch tot stand. Het was trainer/speler Edwin Kwakkel die Lemele verdediger Henry ten Kley met een lichaamsschijnbeweging het bos instuurde en de bal prachtig over keeper Age Dinand ten Kley in de rechterbovenhoek krulde, 1-0. Toen Pieter Blom in de 103e minuut de rebound benutte na een uitstekend schot van Coen Dunnink was het oordeel geveld over Lemele, 2-0.

Na het gelijkspel van Bergentheim tegen Nieuwleusen is HTC koploper in de derde periode en heeft alles in eigen hand in de uitwedstrijd tegen Den Ham.

Bron: sv HTC

'101  1-0  Edwin Kwakkel