Hatto Heim – CSV’28
21 april 2007

Hatto Heim is na zaterdag nog drie punten verwijderd van het kampioenschap. Doordat CSV’28 met 2-0 opzij gezet werd, is winst volgende week in Lemele genoeg om de titel binnen te halen. De geelblauwen kunnen zich echter geen misstap veroorloven, want enig overgebleven concurrent Den Ham staat nog steeds op slechts 1 punt achterstand.

Onder ideale omstandigheden, op het zonovergoten sportpark ’t Achterveen, werd de aftrap verricht met de wedstrijdbal aangeboden door café ’t Knienhol van oud-leider Albert Bouwmeester. Beide ploegen, die het vooral van hun voetballend vermogen moeten hebben, startten in een hoog tempo. Beide partijen waren aan elkaar gewaagd, maar Hatto Heim creëerde de grootste kansen. Erik van ’t Ende kopte rakelings langs de kruising en Maarten Teuben stuitte oog in oog met de doelman op het lichaam van de Zwollenaar.
Na enkele blessures zakte het tempo terug. Wel wist CSV’28 nog voor rust twee goede kansen te creëren. Hatto Heim mocht van geluk spreken dat Michael Smit de bovenkant van de lat raakte na zich knap te hebben vrijgespeeld. De bezoekers kregen nog te maken met een fikse aderlating. Nog voor rust moesten twee spelers worden vervangen, onder wie aanvoerder Pot.
In de eerste minuut na rust werd via doelman Bloemert opnieuw de lat geraakt, ditmaal na een inzet vanaf de achterlijn. In de beginfase van de tweede helft had Hatto Heim had het even lastig tegen de goed combinerende Zwollenaren, maar voetbalde zich onder de druk uit. Na 55 minuten kwam de koploper zelf op voorsprong. Een lange pass van Edwin Otten belandde achter de verdediging van CSV’28, waar constant ruimte lag. Maarten Teuben was eerder bij de bal dan de uitgekomen doelman en de spits kon de bal over de CSV’er in het doel leggen.
Na de treffer ging het spel gelijk op. Beide ploegen lieten bij vlagen mooi combinatievoetbal zien. Een doelpunt van Erik van ’t Ende werd nog afgekeurd vanwege buitenspel. Jurgen van der Weerd gooide de wedstrijd in de 85e minuut wel definitief op slot. De invaller krulde een prachtig genomen vrije trap in de bovenhoek.
Onder luid gejuich van de vele supporters werd de 2-0 voorsprong zonder veel moeite vastgehouden tot het laatste fluitsignaal. Hatto Heim kan zich nu op gaan maken voor de apotheose in Lemele. De plaatselijke SV zit echter nog volop in de strijd om degradatie en zal niet zomaar over zich heen laten lopen. Doordat Bergentheim op 4-4 gehouden werd door Nieuwleusen, is Den Ham de nog enig overgebleven concurrent.

De 2-0 is te bekijken op: http://www.youtube.com/watch?v=o8SbdKLFAcE

De opstelling: Frank Bloemert; Harmen Weuring, Edwin Otten, Henri Bruins; Maurice van Raalte, Marc Plender (75 Jurgen van der Weerd), Willard Bredewold (86, Edwin Oosting), Bertwin Kroes, Erik Schroten; Maarten Teuben en Erik van ’t Ende.

Bron:

'55  1-0  Maarten Teuben