Prima overwinning v.v. Den Ham
21 april 2007

Op sportpark De Venen in Kampen moest Den Ham aantreden tegen K.H.C. Een wedstrijd die door de Hammenaren met zorg tegemoet werd gezien, immers de ploeg uit Kampen is geen tegenstander die je zo maar even opzij zet.

De zorg van de Hammenaren kon na welgeteld 1 minuut nagenoeg overboord toen Robin Bergins reeds de 0-1 voorsprong voor Den Ham op het bord bracht. De 3e minuut had dezelfde Bergins een dot van een kans om de 0-2 binnen te schieten na mooi tikwerk tussen Tim Nijzink en Gerdo Kuiper, die Bergins vrij voor de doelman zette. Zijn inzet ging echter hoog over. In de 4e minuut had Tim Nijzink vrij doorgang. Het textiel van zijn Beltona shirt werd echter stevig getest door de verdediging van KHC zonder dat de scheidsrechter hiertegen optrad. Voor hetzelfde geld het na 4 minuten al 0-3 gestaan. Nu moest het talrijke meegereide Hammer publiek tot de 19e minuut wachten toe Gerdo Kuiper de 0-2 binnenbracht, na een mooie actie op de rechterkant waar rechtsback Jeroen de Groot de achterlijn haalde. Uit zijn voorzet scoorde Gerdo Kuiper. In de eerste helft was het verder alleen Den Ham wat de klok sloeg. De ene actie was nog mooier dan de andere. Met name Gerjan Blekkenhorst kreeg nog een paar mooie kansen. Ook Jeroen de Groot had bij een van zijn vele acties aan de rechterflank nog een mooie kans. Zijn inzet vanaf rechts met zijn linker voet vloog centimeters naast de kruising aan de verkeerde kant van de paal.

In de rust moest trainer Jonkman noodgedwongen enkele wissels toepassen. Michel Smit had een blessure en ook Robin Bergins was niet meer fit. Daardoor kwamen Gert Nijmeijer en Arnold Poortman in de ploeg. Dat had tot gevolg dat Jeroen de Groot van rechts naar de linkerkant verhuisde. Den Ham had dan ook moeite om na de rust het prima spel van vóór de theepauze een vervolg te geven. De automatismen waren even weg en K.H.C. kon iets terugdoen in deze wedstrijd. De ploeg uit Kampen geloofde het echter wel. Het duurde tot bijna de 80e minuut alvorens doelman William Jacobs van Den Ham zijn 2e bal op doel geschoten kreeg !
Na plm. 20 minuten in de 2e helft begon de Hammer machine weer op stoom te komen. Tim Nijzink had een fraaie aktie aan de achterlijn, maar zijn inzet werd door de doelman van K.H.C. bekwaam gered. Arnold Poortman had een kwartier voor tijde dé kans om de 0-3 te maken, alleen voor de doelman kreeg hij dat net niet voor elkaar. Na 90 minuten dus een prima overwinning voor Den Ham, zeker gelet op de overige uitslagen. Immers Bergentheim liet 2 punten liggen tegen Nieuwleusen, zodat Den Ham nu als enige nog een directe concurrent is voor koploper Hatto Heim.
Op de laatste speeldag van deze competitie moet er dus nog van alles beslist worden. Den Ham speelt thuis tegen H.T.C. uit Zwolle, de koploper in de 3e periode en dus zeer zeker een tot op het bot gemotiveerde tegenstander om die periode te pakken ten kosten van Den Ham. Den Ham kan zich geen misstap veroorloven en is dan nog afhankelijk van de buren in Lemele die koploper Hatto Heim op bezoek krijgen. Lemele is nog niet veilig en zal er dus alles aan doen om Hatto Heim te bestrijden. Spanning ten top in deze doldwaze kompetitie in de 3e klasse C.

Bron:

'2  0-1  Robin Bergins