Wijthmen - Avereest 0 - 3
21 april 2007

Avereest legt Wythmen over de knie en blijft 3e klas voetballen.
In een zeer spannende en mooie wedstrijd legde Avereest, degradatiekandidaat Wythmen, over de knie met 3-0 te winnen.
Voor de rust verzuimden de makkers van Henry Louwdijk de overwinning al op zak te kunnen hebben.
Daar is tijdens de theepauze ook over gesproken door de trainer van Avereest.
Zeer sterk begon Avereest de eerste helft door fraai voetbal te laten zien waar Wythmen geen antwoord op wist.
Drie mogelijkheden werden niet afgemaakt in de eerste helft doch dat deden de gasten uit Balkbrug wel na de rust.
70 minuten moest het rijkelijke publiek wachten op de prachtige treffer van Egwin Wever uit een voorzet van Marcel Dijk. 0-1.
9 minuten later kreeg Jan Fiktorie het leer, uit een vrije trap van Marcel Baas, ingevallen voor Lennart Hazekamp, op maat en scoorde 0-2.
In de 87e minuut deed Dennis Klepte, ingevallen voor Jeroen Dijk, de deur op slot voor Wythmen en tekende 0-3 aan.
Onder prima leiding van de 22 jarige arbiter G. Poffers uit Nijverdal, welke 3 maal geel moest trekken voor de thuisclub, werd een mooie wedstrijd ( 104 minuten) in Wythmen gespeeld waarna ze degraderen naar de 4e klas.
Alsof er een kampioenschap werd gevierd, door de Avereesters door deze overwinning, blijven ze gehandhaafd in de 3e klas.
Een kroon op het werk van Henry Louwdijk.

Egwin Wever 0-1 (70)
Jan Fiktorie 0-2 (79)
Dennis Klepke 0-3 (87)

Topscoorders:
Jan Fictorie 7
Erik Mostert 6
Johan Heukels 4
Jeroen Dijk 5
Frank Seinen 1
Rudolf Veijer 1
Egwin Wever 1
Dennis Klepke 1

Jacques van der Linde PR Avereest.

Bron:

'70  0-1  Egwin Wever