S.V. Nieuwleusen sluit seizoen af met ruime overwinning
28 april 2007

Op de laatste wedstrjiddag van het seizoen 2006-2007 was Wijthem te gast in Nieuwleusen. Het was mooi weer en Wijthem kon toch niet verder zakken. Dit was dan ook de oorzaak van de ruime zege. S.V. Nieuwleusen voetbalde goed en na een kwartier kreeg s.V. Nieuwleusen een penalty welke door Tom Odink werd benut. Daarna had Nieuwleusen het ritme te pakken door na vijf - tot - tien minuten te scoren. Met de rust stond er dan ook 4-0 op het scorebord. Dit werd in de tweede helft meer dan verdubbel tot een 9-0 eindstand. Totaal scoorde Tom Odink 3 maal, John Brinkman 2 maal en de overige doelpunten werden eerlijk verdeeld onder Martin Jansen, Arjan Visscher en Erwin Dijk en Jos Bruggeman. Al met al een prettige einde van het seizoen, helaas werd er verder geen prijzen gehaald.

Door de 9-0 overwinning op het al gedegradeerde Wijthmen leek het een Oranjefeest op het met zonovergoten sportpark ‘t Klaverblad. Het 1e elftal won met grote cijfers. Het tweede had zich vorige week al veilig gesteld voor nog een jaar 2e reserve klasse. En het hoogste juniorenteam A1 blijft ondanks een 0-2 nederlaag tegen OWIOS A1 1e klasser.

Maar de werkelijkheid is anders. Nieuwleusen wordt 4e en mist de nacompetitie. En speelt volgend seizoen weer derde klasse. Terwijl de vereniging een stabiele 2e klasser nastreeft. Op zich geen gekke doelstelling voor deze grootste vereniging in de regio. Als het elftal, op enkele mutaties na, intact blijft doet het volgend seizoen onder de nieuwe trainer Jan Peter Jonkman gewoon weer mee in de top van de derde klasse.

Promotie naar de 2e klasse zal toch iets meer vragen dan wat er dit seizoen gepresteerd is. Met een doelsaldo van 46-27 doet Nieuwleusen dit seizoen zowel aanvallend als verdedigend mee in de top van de derde klasse C. Maar om te promoveren zal elke week de mentaliteit van de 2e helft van vorige week, Bergentheim uit, op de mat gebracht moeten worden. In de meeste topwedstrijden kwam het elftal van de vertrekkende trainer Marcel v.d. Steege net tekort. Op de top drie werd geen enkele overwinning geboekt. Zes van de negen overwinningen werden behaald op de drie onderste ploegen. Het werd een seizoen van ups en downs. Met een kleine kans in de slotdag op nacompetitie. Maar ook binnen de vereniging zal de vraag gesteld kunnen worden welke kant het op wil. Op deze manier doorgaan. Of toch een meer prestatiegerichte aanpak met enkele spelers van buiten.

Zaterdag 28 april 2007 speelde Nieuwleusen bijna in de sterkste samenstelling. Alleen Jeffrey Groeneveld, Albert Jan Brinksma / Wiebe Brandsema waren afwezig door blessures. Hun vervangers John Brinkman en Erik Uitslag voetbalden een prima wedstrijd. Het al gedegradeerde Wijthmen was geen partij voor de Nieuwleusenaren. Door doelpunten van Tom Odink 3 maal, John Brinkman 2 maal, en Martin Jansen, Arjan Visscher, Erik Uitslag en Jos Bruggeman elk 1 maal werd er een regelmatige 9-0 overwinning behaald.

Hatto Heim is kampioen. Onze felicitaties gaan uit naar deze Veluwse ploeg. CSV ´28, Bergentheim en Den Ham spelen om een extra promotieplaats naar de 2e klasse. Deze drie ploegen wensen wij veel succes toe. ASC ´62 en Wijthmen degraderen naar de 4e klasse.

Het 2e elftal van trainer Martin Koggel verloor haar laatste wedstrijd van VIOS Vaassen 2 met 1-0. Dit jonge team behaalde haar doelstelling, handhaving in de 2e klasse.

Het talenvolle A1 team beleefde een verloren seizoen. Gelukkig wist men zich te handhaven in de 1e klasse. Zodat er volgend seizoen weer op niveau gevoetbald kan worden.

Bron: Nieuwleusen

1-0  Tom Odink