Den Ham - HTC (3-2) 28-04-2007
28 april 2007

Als koploper in de laatste periode reisde de bus van HTC af naar Den Ham. De laatste wedstrijd van het reguliere seizoen kende voor beide ploegen een groot belang. HTC kon zich bij winst verzekeren van de nacompetitie en Den Ham moest winnen om nog een kans op het felbegeerde kampioenschap te behouden.
Binnen HTC was iedereen er van overtuigd dat Den Ham de best voetballende ploeg uit de 3e klasse C is waardoor men er van doordrongen was dat ons een zware klus stond te wachten.

Op het uiterst sfeervolle sportpark De Rohorst begon de thuisclub met de verwachte stormloop op het doel van HTC. Hier was men op ingesteld en de verdediging stond, zoals de laatste weken wel vaker werd aangetoond, als een huis. Na 10 minuten werd er een overtreding begaan op Edwin Kwakkel op de zestien meter van Den Ham. De toegekende vrije trap werd feilloos binnen geschoten door Michael Wolf. Enkele minuten later explodeerde de bank van HTC wederom toen Coen Dunnink met een uitstekende steekbal de diepte in werd gestuurd en dit buitenkansje fraai benutte.

Na enkele minuten herpakte Den Ham zich en trok het initiatief naar zich toe. De HTC-defensie had haar handen vol aan sterke Den Ham-aanvallers Bergins, Nijzink en Kuiper, maar kon rekenen op een uiterst betrouwbare sluitpost Folkher Langejans. Deze hield Den Ham een aantal malen op fraaie wijze van de aansluitingstreffer af, maar op de van richting veranderde vrije trap van Tim Nijzink had ook hij geen antwoord.
Een aantal minuten later was het wederom raak voor Den Ham toen HTC op de eigen zestien meter slecht uitverdedigde en zo Gerjan Blekkenhorst de gelegenheid bood om de 2-2 ruststand op het scorebord te brengen. Hierbij mocht HTC van geluk spreken dat een eerdere overtreding binnen de beruchte lijnen door de arbiter over het hoofd werd gezien.

In de tweede helft drukte Den Ham door hetgeen uitmondde in een treffer uit een afstandsschot van Jeroen de Groot. Op dat moment was de tussenstand bij ASC-Bergentheim op de bank bekend waardoor met Sander van Haarlem een extra spits werd ingebracht. Een kwartier voor tijd spatte een inzet van Coen Dunnink, na een goed lopende aanval, uiteen op de lat. HTC probeerde de gelijkmaker in de resterende speeltijd te forceren, maar was deze middag niet bij machte het sterke Den Ham te verslaan.

De deceptie na het laatste fluitsignaal was groot, maar men kan terug kijken op een indrukwekkende inhaalrace die helaas niet werd bekroond met een prijs. Op de terugweg vochten de teleurstelling en het gevoel van trots om voorrang, maar de indrukwekkende ontvangst met een staande ovatie op sportpark de Pelikaan vergoedde veel.

Vanaf deze plek willen spelers en begeleiding van sv HTC onze trouwe supporters bedanken voor hun geweldige steun deze middag en gedurende het gehele seizoen. Onze felicitaties gaan uit naar de kampioen in de derde klasse C Hatto Heim en we wensen Den Ham, CSVī28, en Bergentheim veel succes in de nacompetitie.

Bron: sv HTC

'13  0-1  Michael Wolf