CSV '28 - WZC Wapenveld (4-2)
8 september 2007

WZC leed een verdiende nederlaag tegen een goed combinerend CSV. De thuisclub was technisch veruit de betere in deze wedstrijd. WZC kon in de eerste 45 minuten hier niets tegenover zetten, slechts een ver schot van Albert Henk Tessemaker kwam in de buurt van doelman Luc Jonker.

In de 13e minuut kon doelman Wibo van Dijk met de voet redding brengen na een inzet van Michael Smit. Nog geen twee minuten later was ook Van Dijk kansloos op een kopbal van Elvin Matuankotta, hij stond geheel vrij bij de tweed paal en kon op zijn dooie gemak de bal binnenwerken 1-0. Het liep voor geen meter bij de blauwwitten, verdedigend had men de handen vol, en aanvallend kon WZC helemaal geen vuist maken. Pas na een half uur bracht Zwijnenberg wijzigingen aan die wat meer voor evenwicht zorgde, echter kansen bleven voor WZC uit. Net voor de pauze een vrije trap voor CSV, de bal leek richting kruising te gaan, maar doelman van Dijk kon er nog net een handje tegenaan zetten.

Na de pauze gaf WZC binnen 5 minuten de wedstrijd weg, eerst was het Raymond Lachenal die tot drie keer kon inschieten, bij de derde poging was er ook geen houden meer aan voor doelman Van Dijk 2-0. Enkele minuten later zorgde Pascal Frederiks met een intikker uit een vrije trap voor 3-0. Het leek een drama te worden voor WZC, CSV was heer en meester en kon dit ook vertalen naar doelpunten. Een buitenspeldoelpunt van Elvin Matuankotta gaf veel rumoer binnen de lijnen, scheidsrechter Van Hattum wuifde alle protesten weg en zonder overleg met de grensrechter keurde hij dit doelpunt goed 4-0. Nadat Zwijneberg opnieuw een aantal wissels toepaste begreep WZC hoe het de thuisclub lastig kon maken, eerst was het invaller Arjan Eikelboom die met een harde schuiver voor 1-4 zorgde, toen Erik Stapper in de 75e minuut de 4-2 aantekende ging iedereen er nog eens goed voor zitten. De thuisclub moest terug en de aanvallen werden in de kiem gesmoord, echter scheidsrechter Van Hattum wilde niet meewerken aan de stunt van WZC, tot 2 keer toe keurde hij om onbegrijpelijke reden een treffer van WZC af. Het was goed te zien dat de gepromoveerde (jonge) leidsman nog ervaring tekort komt op dit niveau. Vooral de derde treffer van WZC was omstreden, een zuiver doelpunt, de grensrechter van CSV vlagde voor buitenspel en hij nam dit direct over, terwijl aan de andere kant eenzelfde situatie was de 4-0 van de thuisclub. CSV behaalde en dat wel worden gezegd verdiend de overwinning 4-2.

Bron: WZC Wapenveld

'15  1-0  Elvin Matuankotta