KHC op winst in matige wedstrijd
15 september 2007

De eerste 10 minuten waren voor KHC in de matige wedstrijd tegen de Holtenbroek Tuinders Combinatie. KHC kreeg ook de 1e kans, na 5 minuten was het Ruben Palland die naast schoot. Ook Dennis van Ooyen had KHC op voorsprong kunnen brengen, maar ook hij miste een goede mogelijkheid. Het waren uiteindelijk de Zwollenaren die in de 14 e minuut op voorsprong kwamen nadat Remond Abma de bal inleverde bij zijn tegenstander. Daarna was het alleen HTC dat voetbalde en mocht KHC blij wezen dat het niet op grotere afstand werd gezet. Maar de paal en enkele goede reddingen van sluitpost Patrick Mulder stonden dat in de weg. Op slag van rust een incident de matig voetballende spelers Silly Diluru van HTC en Ruben Palland van KHC krijgen het met elkaar aan de stok. De overigens prima leidende arbiter Michel uit Deventer ontgaat het gebeuren, omdat het achter dienst rug gebeurt. Plotseling haalt Diluru uit en probeert Palland met een linkse directe uit te schakelen. Gelukkig is Diluru geen goede bokser anders had Palland 10 tellen gekregen. Na rust opnieuw geklier tussen de 2 spelers, en de trainer van HTC was zo verstandig om hem te wisselen, even later werd ook Palland gewisseld. De wedstrijd kantelde en HTC was geen schim meer van de ploeg uit de 1e helft en KHC kon vrijuit voetballen. In 46e minuut was het de wederom prima spelende Jeroen van Overdijk die de bal hoog in de kruising joeg. Vanaf dat moment had KHC de wedstrijd onder controle het liep verder uit naar 3-1 via Remond Amba en een benutte strafschop van Dennis van Ooyen. KHC had zelfs nog kans op een hogere score maar Dennis van Ooyen en de goed invallende Eric Post misten jammerlijk.

Resumeren winst voor KHC in een matige, rommelige wedstrijd. KHC zal anders, en beter moeten gaan spelen wil het aansluiting houden in de kopgroep. Volgende week de uitwedstrijd tegen het gedegradeerde SCD’83 dat nog 0 ponten vergaarde. Het zal dus super gemotiveerd aan de start verschijnen om de 1e punten te pakken.

Man van de wedstrijd.
Jeroen van Overdijk