Onnodige nederlaag Gramsbergen
15 september 2007

Lemele, de enige ploeg die uit 2 wedstrijden nog geen punten had gepakt was vandaag onze tegenstander. Na de sensationele overwinning vorige week bij kampioenskandidaat Den Ham werden de groen-witten vandaag in de favorietenrol gedrukt.

Het eerste half uur waren wij dan ook heer en meester. Een cornerbal van Mark Hamberg valt bijna binnen, schot van Maarten Tromp valt in de handen van de doelman. Nee, Lemele komt er eigenlijk niet aan te pas. In de 18e minuut wordt Lucien Spijkers de diepte ingestuurd door Jacob Withaar en de 1-0 is een feit. Al met al een terechte voorsprong.
Het eerste wapenfeit van de gasten komt van de voet van Jeroen van den Berg. Zij schot beland in de handen van de niet geheel fitte Albert Veldsink. Even later de mooiste actie van de wedstrijd. Maarten Tromp speelt Jacob goed vrij, zijn keiharde pegel beland via een katachtige reactie van de doelman net naast de paal. Uit de daarop volgende corner kopt Mark Hamberg net over. Toch valt onverwachts de 1-1, slecht verdedigen aan de linkerkant geeft Lemele de kans een bal voor te geven en bij de 2e paal staat Jeroen van de Berg geheel vrij om de 1-1 binnen te tikken.
Na dit doelpunt neemt Lemele het heft in handen, gelukkig staat Albert goed op te letten anders waren we de rust al ingegaan met een domper.

Na rust blijft Lemele gevaarlijk. Albert Veldsink plukt in de 2e minuut al een bal van de lijn. Waren we door dit moment al niet wakker geschud? Blijkbaar niet, in de 6e minuut kan de uitblinker van de wedstrijd Jeroen van de Berg, overgekomen van de Kon. UD zo doorlopen op Albert Veldsink en vrij simpel de 1-2 scoren.

Daarna wordt het voor ons al vrij snel pompen of verzuipen. En dat is nou net het spelletje dat Lemele past. Het middenveld wordt overgeslagen, veel lange ballen worden de 16 ingepompt, maar daar staat altijd weer een speler van Lemele. Te vroeg hanteert Gramsbergen de lange bal. Jammer, via het opzoeken van de vleugels waren we misschien wel gevaarlijker geworden. Martin Meijerink kopt nog een bal net naast, Jacob z’n vrije kopkans gaat hoog over en een van richting verandert schot van Maarten Tromp valt in de handen van de doelman. Maar goed, Lemele creëert zich via de counter ook een aantal kansen, dus wat dat betreft kregen zij ook een aantal mogelijkheden om de wedstrijd op slot te gooien.

We hadden zeker een puntje verdiend, maar als je vergeet te scoren weet je dat het wel eens verkeerd kan aflopen. Na de verrassende overwinning vorige week werden er vandaag onnodig drie punten verspeeld. Volgende week gaan we op bezoek bij IJVV, de tot op dit moment ongeslagen koploper.

JM

Bron: Gramsbergen