HTC-Avereest (3-0) 22-09-2007

10e minuut: 1-0 Balthazar Gijzen
86e minuut: 2-0 Vieleri Justiana
90e minuut: 3-0 Coen Dunnink

Na de pijnlijke nederlaag van vorige week tegen KHC had HTC vandaag de mogelijkheid e.e.a. recht te zetten in de thuiswedstrijd tegen Avereest. Oefenmeester Henri Brink kan over steeds meer spelers beschikken, de ziekenboeg loopt langzamerhand leeg, de concurrentie neemt toe en daarmee hopelijk ook de scherpte van het hele team.

HTC was vanaf de aftrap de dominante ploeg, probeerde een hoog baltempo te hanteren en de gasten in een vroeg stadium onder druk te zetten. Al in de 10e minuut leidde dat tot de verdiende openingstreffer. Prima storend werk in de Avereest defensie door Iljas Baltes en Coen Dunnink stelde Balthazar Gijzen in staat zijn eerste doelpunt voor HTC achter doelman Westerman te schuiven. 2 minuten later had de wedstrijd al gespeeld kunnen zijn. Een dieptepass van Joris de Wilde op Coen Dunnink bracht de laatste in ideale positie voor goalie Westerman. Deze redde echter knap op het schot van Dunnink.

Het enige wapenfeit van de gasten was er in de 26e minuut, toen Marcel Baas de bovenkant van de lat raakte. De beste kansen waren en bleven voor HTC. In de 37e minuut nam Iljas Baltes de bal knap aan. Hij controleerde de bal en schoot in. Hermen Jager moest op de doellijn redding brengen.

Ook na de thee ging HTC verder waar het gebleven was, Avereest eigenlijk ook. De erg matig spelende gasten maakten geen moment de indruk dat zij aanspraak wilden maken op de punten. De volgende grote mogelijkheid ontstond in de 51e minuut. Een uitstekende voorzet van Vieleri Justiana werd door Marco Tatje naast geschoten. Het duurde tot de 86e minuut voor HTC de wedstrijd in het slot gooide. Een uitstekende voorzet van Coen Dunnink werd door Vieleri Justiana prima ingeschoten, 2-0. De verdiende 3-0 werd door spits Coen Dunnink ingeschoten. Zijn inzet was te machtig voor de goed keepende Jan Westerman.

Bron: HTC

1-0  Balthazar Gijzen