Duidelijke overwinning v.v. Den Ham
22 september 2007

De v.v. Den Ham moest afgelopen zaterdag aantreden tegen WZC uit Wapenveld. Meestal staat deze wedstrijd garant voor spektakel omdat zowel Den Ham als WZC beide voetballende ploegen zijn. Deze middag was dat echter duidelijk anders. Er was maar één ploeg die aanspraak mocht maken op de 3 punten en dat was Den Ham. De ploeg van trainer Marcel Waayer wordt geplaagd door een groot aantal blessures. Daar staat echter tegenover dat de spelers die normaliter niet in de basis staan, thans wel de nodige speelminuten krijgen, waardoor de selectie van de Hammer club in de breedte alleen maar groeit.
Op de blessurelijst stonden vandaag naast John Brakert, die vorige week bij een ongelukkige valpartij in Bergentheim, zijn heup uit de kom kreeg verder nog Wilco Holsappel, Gerdo Kuiper en Gerjan Blekkenhorst en Johnny Shabo.
Door al die blessures speelde deze middag Wijnand Meijer op de centrale positie op het middenveld. Het moet gezegd dat hij dat deed op een manier alsof hij er al jaren stond.
Ook Marthijn Binnenmars speelde een degelijke wedstrijd als voorstopper.
De eerste helft was de wedstrijd niet van een groots niveau. Den Ham was de bovenliggende ploeg maar verder dan enkel afstandschoten kwam de ploeg niet. Het duurde tot de 37e minuut toen Tim Nijzink na een lange bal van Tommie Dam alleen voor doelman van Dijk van WZC opdook en beheerst de 1-0 liet aantekenen. Toen vlak voor rust Wijnand Meijer de 2-0 scoorde was de wedstrijd eigenlijk gelopen.
Na de rust was het eerst WZC dat aandrong en probeerde de toon te zetten. Doelman William Jacobs stond echter zijn mannetje zodat na een kwartier in de 2e helft de aanvalsdrang van de ploeg uit Wapenveld weer afnam. Helemaal toen in de 63e minuut Jorrit Slotman met een fraaie kopbal de 3-0 scoorde. Jorrit scoorde met een zweefduik vanaf de 5 meter lijn na een voorzet van Gert Nijmeijer vanaf de linkerkant en vloog met bal en al in de touwen.
Daarmee was de wedstrijd helemaal gelopen. Trainer Waayer kon met een gerust hart Robin Bergins nog bijna de hele 2e helft op de bank laten zitten. Robin is normaliter basisspeler, maar heeft nog te kampen met de naweeën van de ziekte van Pfeiffer. Zelfs Pieter Elzinga mocht nog debuteren in de hoofdmacht en in de laatste 10 minuten mocht ook A-junior Gerben Mooibroek nog zijn opwachting maken.
In de stand kwam geen verandering meer. Een verdiende overwinning voor Den Ham die zich nu kan opmaken voor de komende uitwedstrijd tegen CSV’28.

Bron: Den Ham

'37  1-0  Tim Nijzink