Eerste 3 punten voor K.H.C.
23 september 2006

Na de eerste 3 wedstrijden te hebben verloren was het tijd om vanmiddag in de thuiswedstrijd tegen het eveneens puntloze Lemele de punten in Kampen te houden.

K.H.C. begon dan ook sterk aan deze wedstrijd en Lemele kon in de 1e helft niet meer
doen dan verdedigen. Doelman Patrick mulder werd in de eerste helft maar 2x echt
getest en hield zijn doel met 2 goede reddingen schoon. Aan de andere kant kreeg het goed spelende KHC ook een paar mooie kansen maar net als in de voorgaande wedstrijden ontbrak het nodige geluk. Nadat Pieter Smit en Gert Jan Jansen het goed probeerden met afstandschoten en Henry van Wijhe de bal net niet in kon koppen omdat de scherpe voorzet net over zijn hoofd heen ging, raakte Revelino Sabono in de 40e minuut de buitenkant paal. Op slag van rust kreeg KHC een tegenslag te verwerken.

Na een blessure starte Patrick Post weer in de basis en dat bracht wat meer rust in de verdediging. In de 45e minuut moest Patrick echter het veld alweer verlaten en werd vervangen door Mike Schilder die de tweede helft niet onverdienstelijk zou spelen.
Na de thee begon KHC weer sterk en Revelino Sabono bracht KHC in de 48e minuut op de meer dan verdiende 1 – 0 voorsprong. Een afstandsschot werd nog van richting veranderd door een verdediger waardoor de keeper op het verkeerde been stond. Hierna kroop het angstige Lemele uit zijn schulp en begon eindelijk mee te voetballen en kreeg een paar kleine kansjes. Met nog een kwartier te voetballen kreeg KHC het steeds moeilijker en Lemele probeerde KHC steeds meer onder druk te zetten.
Revelino was helemaal leeg en vroeg om een wissel waarna Rabbi Ezzat voor hem in het veld kwam. In de 80e minuut kreeg KHC een corner die niet goed weggewerkt werd door de
verdediging van Lemele. Pieter Smit raakte de bal wel goed en schoot de bevrijdende 2 – 0 binnen. Henry van Wijhe had zich ook helemaal leeg gespeeld en werd vervangen door
Eric Post. 5 minuten voor tijd werd het toch weer spannend. Vanuit een snelle counter
kon Lemele de aansluitingstreffer maken en zette na dit doelpunt nog een slotoffensief in wat
in blessure tijd nog resulteerde in een bal op de paal. Gelukkig voor iedereen die KHC
een warm hart toedraagt bleef het hierbij en was de eerste overwinning in dit seizoen een feit.

Bron: KHC

1-0  Revelino Sabono