HTC-Bergentheim (1-2) 06-10-2007
6 oktober 2007

Alleen aanvoerder Raymond Hooiveld ontbrak, hij was "ontvoerd" voor zijn vrijgezellenfeest, hij trouwt namelijk a.s. vrijdag. Op zijn plek speelde Marc Loo, waardoor Michael Schilling na zijn blessure zijn vertrouwde rechtsbackpositie weer innam.

HTC begon sterk aan de wedstrijd en hield het tempo hoog. Er werd prima getikt en de tegenstander liep constant achter de feiten aan. In de 16e minuut was het eerste gevaar er door Coen Dunnink. Een steekpass van Edwin Eikenaar bracht de bal bij Iljas Baltes. Zijn paas werd door Dunnink naast het doel geschoven. In de 26e minuut was het raak. Een uitstekende voorzet van Michael Schilling belandde bij Iljas Baltes. Deze controleerde en schoot de val diagonaal over keeper Karel Pullen. Bergenthem kwam echter steeds beter in de wedstrijd en begonnen zich kansen te creëren. Een corner van Eggengoor werd door Jeroen van de Velde via een HTC rug over geschoten en een schot van Ronnie Hakkers belande op de paal. De grootste kans was echter nog voor HTC op slag van rust. Een hakje van Coen Dunnink bracht de bal bij Iljas Baltes. Deze schoot de bal uitstekend in maar keeper Karel Pullen bracht goed redding.

In de tweede helft nam Bergetheim het heft in handen, vooral ook doordat HTC het initiatief zelf weggaf. Het doel van HTC Keeper Folkher Langejans werd regelmatig onder vuur genomen. Het duurde echter tot de 80e minuut toen Wilco Eggengoor de bal achter de Zwolse doelman schoot. Hoewel op de uiteindelijke overwinning niet veel was af te dingen was hiervoor wel de hulp van scheidrechter Kamp nodig. Hij zag een "schwalbe" van Jos Kikkert aan voor een overtreding door Marc Loo en legde de bal op de stip. Edwin Slot schoot zijn ploeg met een benutte strafschop naar de winst.

Bron: HTC

'26  1-0  Iljas Baltes