sv HTC-Bergentheim 1-2
6 oktober 2007

Bergentheim heeft de wedstrijd tegen HTC winnend weten af te sluiten door een 2-1 overwinning waar ook helemaal niets op viel af te dingen.

Bergentheim begon deze wedstrijd weer met Edwin Slot en Herman Slot in de basis maar misten nog wel een 4 tal spelers. In het begin van de wedstrijd ging het gelijk op zonder dat er grote kansen ontstonden. Na 20 min. spelen werd HTC wat sterker en dat resulteerde ook in een 1-0 voorsprong doordat een speler volkomen vrij de bal achter Karel Pullen kon werken. Na deze voorsprong voor HTC nam Bergentheim het heft in handen wat resulteerde in 3 grote kansen voor de rust welke helaas niet benut werden. Vlak voor de rust had HTC nog een mogelijkheid om de 2-0 te maken maar Karel Pullen redde bekwaam en zo brak de rust aan met een 1-0 voorsprong voor HTC.
In de tweede helft was er maar 1 ploeg die voetbalde en dat was Bergentheim en dit leverde ook een groot aaltal kansen op maar tot de 75 min. bleven deze onbenut en toen was het verdediger Herman Slot die een voorzet van Wilko Eggengoor bekwaam wist af te ronden 1-1. Na deze gelijkmaker ging Bergentheim vol door voor de winst en 7 min. later kreeg Bergentheim een terechte strafschop doordat Ronnie hakkers onderuit werd gehaald en met deze kans wist Edwin Slot de2-1 voorsprong op het bord te krijgen.
De resterende tijd probeerde HTC het nog wel en waren er noch een paar hachelijke mometen voor het doel van Bergentheim maar toen de goed leidende scheidsrechter na 97 min. afblies had Bergentheim een belangrijke en terechte overwinning behaald op HTC. Het moet gezegd worden dat het vanmiddag een echte teamprestatie was want iedereen ging voor en met elkaar om een goed resultaat te halen.

Volgende week speelt Bergentheim thuis tegen KHC uit Kampen dat op een derde plaats staat met 3 punten meer dan Bergentheim. Aanvang 14.30 uur.

Bron: Bergentheim

'26  1-0  Iljas Baltes