IJVV - WZC Wapenveld 0-1 (0-0)
6 oktober 2007

IJVV heeft met 0-1 van WZC Wapenveld verloren en raakte daarmee de koppositie kwijt aan CSV '28. Die ploeg won met 3-0 en is volgende week de tegenstander van IJVV.

In de wedstrijd tegen de Wapenvelders nam IJVV niet direct het initiatief. Het eerste kwartier was zelfs voor de gasten die met een doelpoging in de tiende minuut en een in de rebound dichtbij waren.

Twee schoten van Marcel Wezenberg zorgden namens IJVV voor gevaar. Na rust kreeg IJVV de meeste kansen, maar uitgerekend toen kwam WZC op voorsprong. Mark Fiks benutte in de 52e minuut een strafschop voor de ploeg uit Wapenveld. IJVV leek een kwartier voor tijd met een fraaie kopbal langszij te komen, maar de sluitpost van WZC reageerde bijzonder attent.

IJVV-trainer Han Hanekamp zei na afloop dat een gelijkspel meer op zijn plaats was geweest. "De eerste helft waren we niet scherp genoeg, maar na rust hebben we het goed opgepakt en weinig weggeven. De 0-1 kregen we op ongelukkige wijze tegen."

Ondanks het verlies tegen WZC en het matige spel in de wedstrijd een week eerder tegen Bergentheim, die nipt werd gewonnen, is IJVV in de ogen van Hanekamp niet uit vorm. "Deze wedstrijd is een incident. Wapenveld liet zich na de 0-1 ver terugzakken, dat doen meer ploegen tegen een team dat bovenaan staat. Daarmee moet je leren omgaan, we hebben nog een jonge ploeg. In de tweede seizoenshelft win je dit soort wedstrijden."

Bron: Verslag: brugmedia.nl

0-1  Mark Fiks