WZC verslaat koploper IJVV met minimale cijfers 0-1
6 oktober 2007

De hoofdmacht van WZC had een goede middag in IJsselmuiden, terwijl het zelf won van de koploper lieten ook de anderen een steekje vallen waardoor de achterstand nog te overzien is.

De eerste helft kregen beide elftallen weinig kansen op een doelpunt, de thuisclub probeerde vis de snelle buitenspelers tot aanvallen te komen maar WZC had dat goed afgeschermd zodat het moeilijk voetballen was voor de thuisclub. Ook WZC kreeg weinig mogelijkheden, de beste mogelijkheid voor WZC was in de 9e minuut, eerst Erik van Dijk die stuitte op de doelman uit de daaruit voortkomende hoekschop schoot Jeroen Steenge hard in doelman Albert Jan van de Meulen stond op de goede plek. De beste kans voor IJVV kwam na een half uur spelen, een voorzet vanaf rechts, doelman Van Dijk die net iets te laat komt, de kopbal van spits Martijn Prins ging echter over.

De tweede helft was nog maar goede begonnen of WZC kreeg een strafschop van de uitstekend leidende scheidsrechter Wijnberg uit Nijverdal. Erik van Dijk zag dat Gert Wim op tijd vertrok, doelman Meuleman kwam te laat waardoor van de Esker ten val kwam en de leidsman naar de 11 meter wees. Mark Fiks nestelde zich achter de bal en gaf Meuleman geen kans 0-1. IJVV probeerde met een aantal wissels het tij te doen keren maar ondanks de vele voorzetten kwamen er weinig bruikbare ballen bij de spitsen, WZC loerde op de counter maar kon ook niet meer echt aanzetten op de juiste momenten, ondanks de ruim 7 minuten blessuretijd bleef WZC gemakkelijk overeind tegen de koploper.

Bron: WZC Wapenveld

0-1  Mark Fiks