S.V. Nieuwleusen wint in Den Ham
6 oktober 2007

Zaterdagmiddag stond voor S.V. Nieuwleusen een loodzware wedstrijd op het programma. S.V. Nieuwleusen moest aantreden tegen V.V. Den Ham. De laatste jaren hadden de oranje zwarten niet weten te winnen van Den Ham. Een speciale wedstrijd voor Jan Peter Jonkman, hij was de afgelopen 3 seizoenen trainer van Den Ham.

Beide ploegen zijn gebaat bij een overwinning. Den Ham om te blijven meedoen in de eerste periode en de oranjehemden om niet nog verder achterop te geraken bij de concurrenten. Vanaf het begin van de wedstrijd is het een gelijk opgaande partij. Over en weer ontstaan een paar kleine mogelijkheden. Toch is het Nieuwleusen dat de leiding neemt. In de 22e minuut is het Tom Odink die de bal achter William Jacobs schiet 0-1. Echter lang kunnen de oranjehemden niet genieten van de voorsprong, want in de 24e minuut is het alweer 1-1 via Gert Nijmeijer. Nieuwleusen is niet aangeslagen van de snelle tegentreffer en blijft lekker voetballen. In de 27e minuut is het Jeroen Elzinga die via een perfecte steekpass Erwin Dijk oog in oog zet met William Jacobs. Erwin Dijk faalt niet en scoort de 1-2. Den Ham is duidelijk aangeslagen en klaar voor de genade klap, echter William Jacobs weet tot 2 keer toe een inzet van Jeroen Elzinga te pareren. Zo blijft het tot rust 1-2.

Na de rust blijft Jori Koerhuis geblesseerd achter in de kleedkamer en wordt vervangen door Hendrie Herssevoort. Den Ham komt na de thee fris uit de startblokken en gaat op zoek naar de gelijkmaker. Er ontstaan enkele hectische momenten voor de goal van Herssevoort, maar de bal verdwijnt niet over de lijn. Nieuwleusen loert op de counter en probeert op deze manier iets terug te doen. 10 minuten voor het einde van de wedstrijd is het toch Den Ham dat de gelijkmaker scoort. Robin Bergins ontsnapt aan de aandacht van Richard Knol, Herssevoort weet de eerste inzet nog te keren maar Gerdo Kuiper schiet de bal achter de doelman 2-2. Waar iedereen denkt aan een puntendeling, is het Nieuwleusen dat de 3 punten mee naar huis neemt. In blessuretijd is het Jeffrey Groeneveld die de buitenspelval omzeilt en Jacobs weet te passeren 2-3. 60 tellen later is het de goedfluitende Michel die een eind maakt aan deze zeer goede wedstrijd. Deze wedstrijd zal de oranje zwarten het nodige vertrouwen geven voor de rest van het seizoen.

Bron: Nieuwleusen

'22  0-1  Tom Odink