WZC-HTC (0-1) 13-10-2007
13 oktober 2007

WZC liet weer dure punt5en liggen op Monikkenbos tegen HTC dat beslist niet beter of sterker was, ditmaal was het eigen falen wat de hoofdmacht de das om heeft gedaan.

De grootste mogelijkheid diende zich aan na 10 minuten, de verdediging van HTC bleef staan, maar dat deed Arjan Eikelboom niet, hij kon alleen opstomen naar doelman Langejans van HTC, Eikelbopom legde de bal breed op de meegekomen Peter Kersing hij zag geen kans om de bal in het doel tye schuiven, ook in tweede instantie miste Eikelboom. Een hoekschop een aantal minuten later bracht ook gevaar voor het doel van HTC, de paal redde de Zwollenaren. Nog geen minuut later moest doelman Van Dijk van WZC aan de bal op inzetten van Coen Dunnink. Een mooie aanval op rechts doet de bal in de 25e minuut belandden bij Gert Wim van de Esker, het publiek en bank veerde op helaas zijn schuiver ging voorlangs. En dan na een half uur weet HTC de ban te breken, een onschuldige voorzet wordt niet goed verwerkt door de verdediging van WZC, Mark de Boer wist wel raad met dit buitenkansje 0-1. Nog voor de pauze moest Langejans weer aan de bal na een hard schot van Jeroen Steenge, ten koste van een hoekschop kon Langejans de bal over de lat tikken.

In de tweede helft liep WZC storm op het doel van HTC, echter de grote kansen bleven uit en de verdediging van HTC bleef moeiteloos overeind. Het spel werd er niet beter op naarmate meer risico's moeten worden genomen. Veel balverlies van beide zijden kenmerkte te tweede helft. De gasten bleven loeren op de genadetreffer maar die bleef uit, WZC bleef jagen op de ver4deinde gelijkmaker, ook deze bleef uit. In de slotfase kreeg Pascal Kamphuis nog een een kans, de bal kwam precies in de handen van Langejans. Na ruim 3 minuten blessuretijd maakte arbiter WL Vrijhof die uitstekend floot een einde aan deze wedstrijd.

Bron: WZC Wapenveld

'30  0-1  Mark de Boer