Een terechte puntendeling in Bergentheim
13 oktober 2007

KHC heeft zaterdag punten gemorst in strijd om de 1e periode, waar buurman IJVV nu wel de beste papieren voor lijkt te hebben. Zaterdag a.s. wordt het restant van de gestaakte wedstrijd IJVV-Gramsbergen gespeeld ( stand 1-2). KHC begon niet goed aan de wedstrijd, de duels werden te veel verloren, en het tempo lag te laag. De 1e kans voor KHC kwam van de voeten van de hardwerkende Revellino Sabono, maar zijn inzet miste doel. Bergentheim bouwde gedurende het spel een licht veld overwicht op, en dat resulteerde in de 22e minuut in een verdiende voorsprong via Ronnie Hakkers die fraai scoorde. KHC beroerde nog een keer de paal voor de rust via een schot van Ruben Palland, maar verder kwam het niet. De 2e helft veranderde het spelbeeld. KHC was de betere ploeg en kreeg enkele mooie kansen om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Met Remond Abma in de ploeg ging het ook duidelijk sneller en beter. Dit resulteerde in de terechte gelijkmaker, KHC kreeg een vrije schop en het was Michel Maurer die de bal rechtstreeks in de linker benedenhoek knalde. In de 67e minuut nog een dot van een kans maar de bal ging via de vingertoppen van de doelman en de paal hoekschop. Ook Eddy Eggengoor had Bergentheim de winst kunnen brengen, maar zijn inzet was te slap en kon verwerkt worden door de prima keepende Patrick Mulder. In de slotfase nog een klein opstootje de prima acterende nr 14 van Bergentheim bleek ook talenten te hebben voor de plaatselijke toneelvereniging. Gelukkig zag ook de arbiter van dienst de heer Slijkhuis uit Doornspijk dit. Verder een sportieve wedstrijd vanmiddag, met veel strijd om de punten.

Volgende week speelt KHC vriendschappelijk in en tegen Hierden aanvang 14.30 uur. De week erop tegen WZC uit Wapenveld die verrassend IJVV versloeg op eigen veld. Oppassen dus voor KHC om niet tegen de 1e thuis nederlaag aan te lopen.

Man van de wedstrijd.
Jeroen Overdijk