S.V. NIEUWLEUSEN VERLIEST THUIS VAN LEMELE
13 oktober 2007

Afgelopen zaterdag moest S.V. Nieuwleusen thuis aantreden op sportveld ’t Klaverblad tegen Lemele. Voor S.V. Nieuwleusen zaak om de goede overwinning van vorige week op Den Ham een passend vervolg te geven. Lemele daarentegen had de punten hard nodig om uit degratatiezorgen te blijven. Bij S.V. Nieuwleusen was de geblesseerde keeper Jori Koerhuis vervangen door Hendrie Herssevoort terwijl Erwin Dijk vervangen werd door Douwe Kant. Rick Jansen werd hierdoor achter de spitsen geposteerd terwijl Douwe het op rechts mocht proberen.

S.V. Nieuwleusen begon fris aan de wedstrijd en een vrije trap van Martin Jansen werd net naast geschoten en Lemele keeper William te Winke redde ternauwernood na een goede actie van Jeffrey Groeneveld. Terwijl het wachten was op de openingstreffer van S.V. Nieuwleusen viel hij aan de andere kant, doordat Martin Jansen knullig de bal verspeelde kon Harry Warmelink spits Jeroen vd Berg aanspelen en deze tekende koelbloedig voor zijn zevende competitietreffer. S.V. Nieuwleusen stroopte de mouwen nog eens extra op, maar de echte overtuiging ontbrak vanmiddag. Net voor rust werd het zelfs 0-2 toen aanvoerder Steven Warmelink uit een vrije trap de geheel vrijstaande Harry Warmelink kon aanspelen en deze ervaren aanvaller wist wel raad met dit buitenkansje.

In de tweede helft probeerde S.V. Nieuwleusen nog wel het tij te keren maar aanvallend was de ploeg machteloos. De Lemeler verdediging bleef fier overeind terwijl S.V. Nieuwleusen ondanks een veldoverwicht geen kansen kon creeeren. Ook de nodige wissels ( onder andere het debuut van A-junior Mark de Weerd ) van trainer Jan Peter Jonkman leverde niet het gewenste effect op. En zo werd het voor de S.V. Nieuwleusen een wedstrijd om heel gauw te vergeten en moet het aanstaande zaterdag maar weer met nieuw elan beginnen aan de bekerwedstrijd tegen buurtgenoot ASC’62 om 14.30 uur op sportpark ’t Klaverblad.

Het tweede verloor met 1-0 van Be Quick ’28 3. Het A 1 team speelde gelijk tegen ASC’62 met 1-1. Voor S.V. Nieuwleusen scoorde Rob Goutbeek.

Bron: Nieuwleusen

'17  0-1  Jeroen van den Berg