Den Ham neemt zegedraad weer op.
13 oktober 2007

Wellicht dat de tonen van het clublied inspirerend werkten, maar feit is wel, dat Den Ham vanaf het beginsignaal van arbiter Poffers duidelijk maakte de zeperd van de week ervoor tegen het Nieuwleusen van oud-trainer Jonkman zo snel mogelijk te willen doen vergeten. Al in de 1e minuut leek de thuisclub te gaan scoren. Uit een vrije trap van Tim Nijzink deed Gerdo Kuiper bij de tweede paal al koppend alles goed, maar vond in uiterste instantie een uitgestoken been van SCD-keeper Wilfred Hiddink op de weg naar de 1-0. Nauwelijks 1 minuut later soleerde Gerjan Blekkenhorst door de geelblauwe defensie, doch opnieuw stond datzelfde struikelblok in de weg. Het was de opmaat voor een legio aantal kansen aan Hammer zijde, waarbij Arnold Poortman en Gert Nijmeijer ook een duit in het zakje deden. Toch duurde het tot de 37e minuut, aleer dan eindelijk de 1-0 op het scorebord aanflitste. Jeroen de Groot stuurde Arnold Poortman op rechts weg, en de snelle rechterspits kon Gerjan Blekkenhorst bereiken, die hard en laag inknalde. SCD'83, dat duidelijk in de hoek zit waar de klappen vallen, was voor een puntje naar 'De Rohorst' gekomen, en zag zich nu voor een andere strijdwijze gesteld. Dat ging de ploeg zeer moeizaam af.
Toen na rust in de 54e minuut de onvermoeibare Gerdo Kuiper met een steekbal Arnold Poortman vrij voor Hiddink zette, leek deze te gaan scoren. De SCD-verdediging kon aanvankelijk nog pareren, maar uit de kluts wist Gert Nijmeijer alsnog het net te vinden. Daarmee was het pleit beslecht, en kon Den Ham de wedstrijd rustig uitspelen. In het laatste kwart sloop echter wederom de traditionele onrust in de formatie, en konden de gasten toch nog gevaarlijk doorkomen. Met twee reddingen op de doellijn brachten de witblauwen de '0' echter over de tijd. In de slotminuten kwamen Robin Bergins en jeugdspeler Jacinto van Muijen nog aanvallend versterking brengen, maar de wedstrijd was toen al gelopen.
Of de eerste periodetitel nog in zicht blijft, hangt nu af van het resultaat van het destijds na 58 minuten gestaakte duel IJVV-Gramsbergen (1-2), dat a.s. zaterdag uitgespeeld wordt. Bij winst pakken de IJsselmuidenaren dit eerste prijsje. In alle andere gevallen kan Den Ham in de week erna in de 'snertwedstrijd' bij SC Lemele nog hoop koesteren.

Bron: Den Ham

'37  1-0  Gerjan Blekkenhorst