Avereest - Bergentheim 3-1
27 oktober 2007

Avereest nestelt zich in het linker rijtje in de 3e klasse C door overwinning op Bergentheim 3-1 (0-0)

Rijkelijk publiek genoot van afgelopen zaterdag de gemeentederby tussen Avereest en Bergentheim.
Na de aftrap van de pupil van de week de 9 jarige Gertjan Huzen, speler E1, begon Bergentheim met veel geweld de defensie van Avereest te trotseren, doch de gastheren van Marcel Beumer hielden stand vooral de gaolie van Avereest, Jan Westerman, hield zijn doel schoon tot aan het rust signaal.
In het eerste drie kwartier moest arbiter 4 maal geel trekken. De gebroeders Seinen kregen beide een gele prent, voor Frank betekent dat een wedstrijd schorsing, en Jos Kikkert van de Bantumers kon in de 33e minuut zich gaan douchen. Hij incasseerde binnen 1 minuut twee gele kaarten. De gastheren verzuimden met drie kansen de wedstrijd in de eerste helft te beslissen.
Rest van de wedstrijd werd zo langzamerhand door Avereest naar zich toe getrokken.
In de eerste minuut van de tweede helft werd door Hermen Jager een aanvaller van Bergentheim onderuit getrokken binnen de 16 meter.
Arbiter Spijkers kon geen beslissing nemen dan het leer op de stip te leggen.
Feilloos trof Edwin Slot de bal achter doelman Jan Westerman. 0-1.
Door de achterstand werd de druk van Avereest steeds groter op de defensie van de gasten wat resulteerde in fraai opgezette aanval door Marcel Baas die het leer op maat aan Erik Mostert gaf die er wel raad mee wist en zijn team naast Bergentheim schoot 1-1.
Vechtlust bij Avereest werd steeds groter vooral bij spits Mostert wat resulteerde in twee prachtige assist op Ramon Katoele en Egwin Wever die in de 83e en 88e minuut de eindstand bepaalden 3-1.
Op een na, Jeroen Dijk die spoedig zijn rentree zal maken, heeft Marcel Beumer de ziekenboeg leeg.
Kris Wessels kreeg in de 68e minuut ,wegens een overtreding, zijn eerste gele kaart in de competitie.
Uitblinkers van de wedstrijd waren Jan Westerman en Erik Mostert beide van Avereest.
Met deze overwinning klom Avereest met 12 punten uit 8 wedstrijden naar de zesde plaats op de ranglijst.
Volgende week treft Avereest, in en tegen WZC Wapenveld.

Bron: Avereest

0-1  Edwin Slot