Gelukkige winst voor KHC
27 oktober 2007

KHC begon gehandicapt aan de wedstrijd. De laatste weken uitblinkende Jeroen Overdijk moest afhaken met een kuitbeen blessure. Het begin was dan ook voor WZC dat KHC behoorlijk onder druk zette. In de 12e minuut was het WZC dat terecht op 0-1 kwam middels een prima doelpunt van Ronald Burgmeijer. KHC kreeg een paar kansjes maar het speelde niet goed vanmiddag. Ik de 17e minuut was het Michel Maurer die prima vanuit een vrijeschop de bal via binnenkant paal binnen schoot 1-1 Ruben Palland had KHC nog voor rust op 2-1 kunnen brengen maar zijn inzet werd uitstekend gepareerd door de doelverdediger uit Wapenveld. Na rust een wedstrijd die eigenlijk leek uit te draaien op een gelijkspel. Maar het is invaller Bernard Karel die KHC in de 83e minuut de gelukkige winst bracht, omdat hij een misser van de doelman, die de bal losliet afstrafte. Hierna brak er nog een angstige periode aan voor KHC, de goed leidende scheidsrechter Middelman uit Bennekom liet maar liefst 8 minuten naspelen, voordat het verlossende eindsignaal klonk.

Resumerend een slechte voetbal pot, met een gelukkige winst voor KHC. Volgende week de uitwedstrijd tegen het Zwolsche CSV’28, dat net als KHC volop meedoet in de kopgroep.

Man van de wedstrijd.
Henry van Wijhe