KHC-WZC Wapenveld 2-1
27 oktober 2007

Soms krijg je teveel in een wedstrijd, maar soms ook te weinig en dat was afgelopen zaterdag de uitslag van KHC - WZC 2-1.De thuisclub mocht de handen dichtknijpen bij deze driepunter, voetballend was WZC de bovenliggende partij, maar na 90 minuten prijkte er wel een 2-1 stand op het scorebord.

WZC begon goed aan de wedstrijd, de van een blessure teruggekeerde Burgmeijer zat direct goed in de wedstrijd en was voortdurend een aanspeelpunt voor de aanvallen van WZC. De thuisclub had het er moeilijk mee en kwam aanvallend niet uit de verf. Na 12 minuten kwam er een einde aan de brilstand, Ronald Burgmeijer leverde vanaf rechts een goede voorzet af, Peter Kersing kon de bal niet goed controleren maar tenslotte was het de meegekomen Rene Bredenhoff die het gaatje wel vond 0-1. Nog geen 5 minuten later lag de gelijkmaker alweer in de touwen, een vrije trap van Michel Maurer kon niet worden gekeerd door doelman Van Dijk, via de vingertoppen verdween de bal in het doel 1-1. De doelman moest opnieuw in actie komen na een schot van Ruben Palland na 35 minuten voetbal. Ruim voor de pauze kreeg WZC nog een kans via Gerrit Bosman, de lob miste snelheid en precisie.

Na de pauze bleef WZC voetballen en werd het doel van KHC gezocht, veel kansen leverde dit niet op, alleen echter wel in de 60e minuut, een crossbal van Gert Wim van de Esker belandde precies voor de voeten van Ronald Burgmeijer, de spits omspeelde de doelman maar speelde de bal te ver voor zich uit en kon een verdediger van KHC redding brengen. Na het inbrengen van Barnard Karel kwam KHC weer aan aanvallen toe, de lange invaller was het ook die in de 83e minuut de wedstrijd besliste, een hoekschop voor KHC, doelman van Dijk die de bal door de handen laat glippen waardoor Bernard Karel een niet te missen kans kreeg 2-1. Een teleurstelling in het WZC kamp, de resterende minuten en blessuretijd brachten geen verandering waardoor WZC teleurstellend de kleedkamer op kon zoeken.

Bron: WZC Wapenveld

'12  0-1  René Bredenhof