WZC ruim langs Avereest 3-1
3 november 2007

WZC behaalde een dik verdiende overwinning op de gasten uit Balkbrug. Voordat iedereen nog maar in de gaten had lag de 1e treffer al in de touwen achter doelman Jan Westerman. Aanleiding was een hoekschop die half werd weggewerkt, sits van de Esker stond op de goede plek en haalde fraai uit 1-0. De eerste gelegenheid voor de gasten was na 10 minuten toen Erik Mostert hard uithaalde in de 16 mtr, de bal ging hoog over. Een klein kwartier was er gespeeld toen Gert Wim van de Esker alleen kon afgaan op Westerman, zijn schot had geen kracht en was een makkelijke prooi voor Westerman. Weer 10 minuten later een snelle spelhervatting van WZC, Ronald Burgmeijer ging er als een haas vandoor maar schoot te gehaast. De tweede treffer was ook mooi, Pascal Kamphuis speelde Erik van Dijk vrij, de aanvoerder scoorde met zijn chocoladevoet 2-0. In blessuretijd van de eerste helft had de aanvoerder de 3-0 op de schoen, Westerman redde fraai.

De gasten probeerde in de tweede helft de aanval te zoeken daar waar het kon, echte kansen kreeg men niet en de verdediging van WZC kan makkelijk overeind blijven. WZC kreeg kansen in overvloed, de ene nog mooier dan de ander maar steeds was het doelman Westerman die Avereest behoedde voor een grote nederlaag, de gasten leken te scoren in de 83e minuut, echter met een formidabele redding hield doelman Van Dijk zijn doel schoon. De derde treffer ook weer uit een snel lopende aanval, tenslotte kwam de bal bij Jeroen Steenge, hij controleerde de bal goed en gaf ook doelman Jan Westerman het nakijken 3-0. De wedstrijd was gelopen en WZC had gemakkelijk een grote uitslag neer kunnen zetten, de enige die nog scoorde was Erik Moster die de spreekwoordelijke eer redde van de ploeg uit Balkbrug 3-1.

Bron: WZC Wapenveld

'2  1-0  Gert Wim van de Esker