v.v. Bergentheim - s.v. Gramsbergen ( 0 - 0 ) 1 - 0
3 november 2007

Bergentheim pakte voor het eerst dit seizoen de volle winst op eigen bodem. In de 72e minuut kopte Edwin Slot fantastisch raak na een voorzet van Eddy Eggengoor waarmee de eindstand bepaald werd en over de volle 90 minuten zeker niet onverdiend.

Met 1 punt verschil op de ranglijst traden beide ploegen tegen elkaar aan. Het begin was aftastend waarbij Bergentheim langzaamaan de bovenliggende partij werd. Jos Kikkert was een aantal malen dicht bij de openingstreffer maar vond doelman Albert Veldsink op zijn weg. Ook Eddy Eggengoor kon het leder niet in het doel werken en de grootste kans van Bergentheim zijde kwam van Ronny Hakkers die een slecht uitgeschoten bal van doelman Albert Veldsink niet doeltreffend wist af te ronden. Gramsbergen kwam ook een aantal malen gevaarlijk voor doelman Karel Pullen. De grootste kans voor Gramsbergen kwam uit een corner die door Edwin Slot van de doellijn werd gehaald.

In de 2e helft kreeg Gramsbergen de betere mogelijkheden maar kon niet voorkomen dat Eddy Eggengoor in de 72e minuut tot 2 maal toe de kans kreeg de bal voor te geven. De 2e keer was het Edwin Slot die de bal fantastisch wist binnen te koppen en Bergentheim op voorsprong wist te brengen. Gramsbergen ging onverdroten op zoek naar de gelijkmaker waardoor er ruimte ontstond voor Bergentheim die daar slordig mee om sprongen. In de 89e minuut werd nog een extra spits ingebracht (een beetje laat!). Smet op de wedstrijd was een schermutseling in blessuretijd waarbij Eddy Eggengoor opzichtig in de fout ging na wel of geen elleboogstoot van een Gramsbergen verdediger en kon vertrekken richting kleedkamer. Na het fluitsignaal werden de drie punten met gejuich ontvangen in Bergentheim.

Na afloop van de wedstrijd maakte trainer Gerrit Meijerink bekend bezig te zijn aan zijn laatste seizoen in Bergentheim.

Zaterdag a.s. spelen onze groen witten weer thuis en wel tegen SCD ’83, aanvang 14.30 uur.

Bron: Bergentheim

'72  1-0  Edwin Slot