HTC-Den Ham (3-1) 10-11-2007
10 november 2007

HTC is de laatste weken lekker op stoom gekomen. De formatie van trainer Henri Brink en assistent trainer Sebastiaan Borgardijn heeft de laatste drie wedstrijden 7 punten behaald en dat smaakt naar meer. Den Ham heeft vorige week in een rechtstreekse confrontatie met IJVV verloren van de titelpretendent en moet vandaag winnen om in het spoor te blijven. Opnieuw debuteerde er vandaag een A junior in het eerste elftal van HTC. Ludo Remerie maakte voor het eerst zijn opwachting op het middenveld en speelde een sterke wedstrijd.

Vanaf het 1e fluitsignaal maakte HTC de dienst uit op sportpark “De Pelikaan”. Door snelle combinaties en het afjagen van de tegenstander wist HTC de druk steeds verder op te voeren. Dat dit pas in de 25e minuut leidt tot de openingstreffer is al een bijzonderheid. Een uitstekende pass van Mark de Boer kwam via Iljas Baltes uit bij Vieleri Justiana. Deze krulde de bal prachtig in de kruising, keeper Jacobs kansloos latend,1-0. In de 35e minuut doet Den Ham iets terug. De voorzet van Tim Nijzink wordt door Gerjan Blekkenhorst echter naast het Zwolse doel geschoten. Verder dan wat schoten uit de tweede lijn kwam Den Ham echter niet.

Ook na de thee was HTC de betere ploeg. In de 69e minuut maakte Vieleri Justiana zijn tweede doelpunt. Een diepe bal van Mark de Boer werd door hem opgepikt, hij omspeelde simpel keeper Jacobs en liet 2-0 aantekenen. Den Ham gooide de schroom nu wat van zich af en probeerde wat te forceren. In de 91e minuut was het invaller Robin Bergins die HTC keeper Langejans wist te passeren. Eén minuut later was het echter Michael Ogubai die een prima counter doeltreffend afrondde en hiermee de drie punten definitief binnen sleepte, 3-1.

Bron: HTC

'25  1-0  Vieleri Justiana