Opnieuw nederlaag Den Ham
10 november 2007

Op een guur sportpark van HTC te Zwolle moest Den Ham als één van de weinige ploegen in deze klasse aantreden tegen HTC. In de 3e klasse C gingen alleen de wedstrijden op kunstgras door in Bergentheim en in Zwolle.
Kunstgras was voor de gemeentelijke clubs in Twenterand deze week wel een thema. Door de gemeente Twenterand was voor de clubs uit de gemeente een zgn. kunstgraskijkdag georganiseerd, waarop alle ins en outs van het kunstgras werden belicht. Voor de Hammer selectie was het na afloop van de wedstrijd echter één ding duidelijk: Op het hoofdveld van ‘De Rohorst” géén kunstgras.
Hoewel HTC een prima kunstgrasveld heeft was het voor Den Ham toch moeilijk om in het spel te komen. Men wilde vooral in de eerste helft nog wel maar het was steeds nét niet. Na 25 minuten was het dan ook zomaar 1-0 voor HTC doordat een afgeketst schot van spits Justitiana zo maar achter doelman William Jacobs verdween. William, en met hem de hele Hammer selectie, was amper bekomen van het huwelijksfeest van de Hammer doelman op vrijdag 9 november. Met had ergens nog gehoopt op een algehele afgelasting door de KNVB. Toen die op vrijdagavond nog niet af kwam werd er dan ook braaf gedronken in liters cola en fanta. Het mocht echter niet baten en dat was vooral voor de doelman erg sneu, maar ook zeker voor het in groten getale meegekomen Hammer publiek.
Voor de thee kregen zowel Gerjan Blekkenhorst evenals Gerdo Kuiper nog een paar mooie kansen. De ballen werden echter net niet goed geraakt en vlogen over.
In de rust waren er de eerste blessures. Zowel Gerdo Kuiper als Jeroen de Groot bleven achter in de kleedkamer. Invaller Arnold Poortman gaf gelijk zijn visitekaartje af door er een drie dubbele schaar uit te gooien . Zijn voorzet daarna leverde echter niet op. Den Ham was in het begin van de 2e helft duidelijk sterker. Gerjan Blekkenhorst had dé kans op de gelijkmaker toen hij alleen op de doelman af mocht gaan. Het lukte hem echter niet de bal onder controle te krijgen waardoor de kans verkeken was.
Even later was het, tegen de verhouding in, opnieuw Justitiana die uit een mooie counter de 2-0 voor HTC liet aantekenen. Den Ham probeerde het wel maar had weinig geluk in de afwerking. De mooiste kans in die periode was voor Tommie Dam die 4 man op rij passeerde, maar in plaats van te schieten de bal afgaf aan Tim Nijzink.
Robin Bergins kwam in de ploeg voor verdediger Johnny Shabo. Dat had in de 85e minuut succes toen Robin met een sliding fraai de 2-1 binnen tikte. Den Ham speelde op dat moment met 10 man. Ook Tommie Dam moest met Hamstring klachten van het veld en Den Ham had al 3 keer gewisseld. Aan het spel was het niet te merken dat Den Ham een man minder had. Toch ging in de slotminuut opnieuw Justitiana er, na een buitenspel situatie, vandoor en scoorde de 3-1 voor HTC.
Daarmee was de wedstrijd definitief gelopen, en bleek maar weer eens hoe gering de krachtsverschillen in deze 3e klasse zijn. Vorige week stond Den Ham virtueel zelfs 10 minuten aan de kop van de ranglijst, thans staan ze, wederom virtueel, 8 punten achter op de koploper. Het kan verkeren zei Bredero reeds!

Bron: Den Ham

'25  1-0  Vieleri Justiana