Lemele-HTC (3-1) 17-11-2007
17 november 2007

De laatste weken ging het goed bij HTC, er werden veel punten behaald tegen sterke tegenstanders. Vandaag moesten de Zwollenaren aantreden tegen Lemele. Voor HTC traditioneel een lastige tegenstander. Aan de formatie van Henri Brink dus de taak de goede prestaties van de laatste weken voort te zetten en een traditie te doorbreken.

HTC begon goed aan de wedstrijd, Lemele liet de Zwollenaren het spel maken en probeert dan vervolgens toe te slaan, tot zo ver het tactisch concept van Lemele. Ondanks het licht veldoverwicht wist HTC nauwelijks gevaar te stichten. Bij de meeste spelers ontbrak gewoonweg de scherpte en dan kom je tegen Lemele in de problemen, dat is een zekerheidje. De door blessures geteisterde gastheren kwamen in de 26e minuut op voorsprong toen Jeroen van den Berg door de Zwolse defensie mocht slalommen en zijn ploeg op voorsprong zette. HTC probeerde krampachtig iets te forceren maar had de macht niet. Na de rust probeerde HTC nog een tandje bij te schakelen, Lemele loerde voortdurend op de counter. Toch was het HTC dat in de 65e minuut op gelijke hoogte kwam. Een voorzet van Vieleri Justiana werd door Steven Warmelink achter zijn eigen doelman getikt, 1-1. HTC was nu de betere ploeg, Lemele echter de slimmere. In de 72e minuut bracht Jeroen van den Berg zijn ploeg opnieuw op voorsprong door een voorzet van de linkerkant ineens op zijn schoen te nemen en de bal snoeihard achter HTC keeper Folkher Langejans te schieten. 8 Minuten later maakte Frank Dijk aan alle Zwolse hoop een eind door de 3-1 bij de tweede paal binnen te schieten op aangeven van man van de wedstrijd Jeroen van den Berg. Een verdiende overwinning voor Leleme op een ongeïnspireerd spelend HTC.

Bron: HTC

1-0  Jeroen van den Berg