IJVV-HTC (2-2) 01-12-2007
1 december 2007

Als je bij de koploper op bezoek gaat, en deze staat inmiddels een straatlengte voor op de concurrentie, nemen veel ploegen vooraf genoegen met een puntje. HTC had echter in de thuiswedstrijd geen moment onder gedaan voor de titelpretendent en putte hier vertrouwen uit. De ploeg van trainer Henri Brink voetbalde dan ook zonder schroom en koos voor de aanvallende bestrijding van IJVV. Dat de gastheren hier moeite mee hadden bleek wel uit het wedstrijdverloop en uit de vele, soms erg gemene overtredingen op enkels en achillespezen. Scheidsrechter Vergeer uit Deventer zag dit echter veelal door de vingers en gaf slechts één keer geel na een grove overtreding van Koen Buikema, maar bestrafte HTC wél vier keer met geel!!

De eerste kans was wel voor IJVV. Balverlies van Joris de Wilde bezorgde de bal bij Koen Buikema. Deze zag zijn schot verdwijnen voorlangs het doel van de prima keepende Jos de Gram, die de afwezige Folkher Langejans verving. Het eerste doelpunt was dan toch voor IJVV. In de 19e minuut werd een uitstekende vrije trap van Bertrik van Dieren door Mark Wagteveld binnen gewerkt. Vanaf nu schakelde HTC nog een versnelling hoger en koos nog meer de aanval. De verdiende gelijkmaker viel in de 22e minuut. Een uitstekende corner van Vieleri Juistiana werd door één van de uitblinkers aan HTC kant, Coen Dunnink, prachtig ingekopt, 1-1. HTC nam echter geen genoegen met deze treffer en bleef naar de voorsprong zoeken. Deze kwam tot stand toen Baltazar Gijzen in de 31e minuut met een slim balletje Iljas Baltes bediende. De van een blessure teruggekeerde HTC-er gaf IJVV keeper Meuleman het nakijken door de bal in de verre hoek te schuiven, 1-2. Drie minuten later was het opnieuw Baltzar Gijzen, ditmaal bracht hij Vieleri Juistiana vrij voor keeper Meuleman. De laatste bleef echter winnaar in een één tegen één situatie.

Na de thee was het IJVV dat de Zwolse defensie onder druk begon te zetten. Met soms kunst en vliegwerk hield men echter stand tot de 73e minuut. Invaller Martijn Prins zetten de ploegen weer op gelijke stand uit een voorzet van Berthil Schinkel. De gastheren, hadden hierna nog een aantal goede mogelijkheden om de wedstrijd alsnog in winst om te zetten, maar ook voor HTC waren er nog enkele kansjes.

Met de 2-2 eindstand kon iedereen ten slotte wel leven. Van HTC zijde een uitstekende collectieve prestatie na de miskleun tegen Lemele van twee weken geleden.

Bron: HTC

'19  1-0  Mark Wagteveld