1 DECEMBER 2007: DEN HAM – AVEREEST
1 december 2007

Avereest deed afgelopen zaterdag goede zaken door de thuiswedstrijd tegen CSV ’28 met 3-0 te winnen. Ondanks enkele blessuregevallen (Frank, Lennard, Dave en Robert Jan) en een geschorste speler (Bernhard) kwam Avereest gedurende 90 minuten amper in de problemen.

Het Avereester publiek stond driemaal op de banken om doelpunten van Marcel Baas, Jeroen Dijk en Marcel Dijk luidkeels te bejubelen. Positief was verder dat Jeroen na ruim twee maanden blessureleed weer in de basis stond. Jarno Keizer werd voor deze wedstrijd overgeheveld vanuit het 2e elftal. Hij begon in de basis en stond zijn mannetje meer dan voortreffelijk. Het enige minpuntje aan deze wedstrijd was dat Richard zijn vierde gele kaart ontving, waardoor hij komende zaterdag geschorst is. Door deze overwinning stegen de Tricolores van de elfde naar de zevende stek op de ranglijst.

Zaterdag staat de ploeg de zware uitwedstrijd tegen Den Ham te wachten. Halverwege het seizoen vinden wij de Hammenaren terug op de 2e positie, maar de afstand tot koploper IJVV is inmiddels wel opgelopen tot 8 punten.Eerder dit seizoen vormde de wedstrijd VV Avereest - Den Ham de seizoensopening voor de ploeg van trainer Marcel Beumer. Lang leek deze wedstrijd op 0-0 uit te draaien, maar in de 90ste minuut wist Den Ham toch te scoren en de drie punten veilig te stellen, Avereest daarmee met een flinke kater achterlatend. Kortom de jongens van Marcel Beumer moeten gebrand zijn om revanche te behalen in en tegen Den Ham.

De wedstrijd op sportpark “De Rohorst” begint zoals gebruikelijk om 14.30 uur en staat onder leiding van de heer van der Velde.

Bron: Avereest

1-0  Gerdo Kuiper