Avereest-HTC (3-0) 16-02-2008
16 februari 2008

Een afgetekende nederlaag viel de Zwollenaren ten deel in de wedstrijd tegen Avereest. De door blessures geteisterde formatie van Henri Brink (Coen Dunnink, Silly Diluru, Rody van Raalten, Ludo Remerie en Stefan Meijerink geschorst) was in het eerst half uur de bovenliggende partij. Door vlot combinatiespel werd de tegenstander onder druk gezet. Erg grote kansen leverde dit evenwel niet op. De beste kans was er nog voor Iljas Baltes die de bal in het vijf meter gebied over het doel schoot. Ook Avereest grossierde niet in kansen maar werd gedurende de wedstrijd wel beter en gevaarlijker.

Met name in de tweede helft was de thuisploeg beter dan de gasten. Dit resulteerde in de 62e minuut in de 1-0. Een uitstekende voorzet van Erik Mostert bracht de bal bij de beste man aan de kant van Avereest, Kris Wessels. Deze kopte de bal bekwaam achter doelman Langejans. Zes minuten later was de koers gelopen. Jeroen Dijk maakte een counter bekwaam af en liet 2-0 aantekenen. In de 94e minuut werd het nog 3-0 voor de statistieken. Richard Seinen lobde de bal uitstekend in het Zwolse doel.

Bron: sv HTC

'61  1-0  Egwin Wever