Bergentheim-HTC (1-2)
30 september 2006

Nadat HTC vorige week goede zaken had gedaan door Nieuwleusen op eigen veld te verslaan, was Bergentheim van de opponent in een uitwedstrijd.

Traditioneel zijn de Bergentheimers voor HTC een lastige tegenstander, toch werd de wedstrijd door de Zwollenaren met vertrouwen tegemoet gezien. Bergentheim probeerde vanaf de aftrap de tegenstander te initmideren door een fors aantal vervelende overtredingen. En hoewel niet gezien door scheidsrechter Spijkers was een vervelende overtreding van Bergenheim spits Eddie Eggengoor goed voor de eerste gele kaart van de wedstrijd na een overtreding op Michael Wolf. Kort na dit oponthoud kregen de Bergentheimers een corner te nemen. De bal werd door de HTC defensie niet goed verwerkt en het was Gert van de Weide die de bal uit een scrimmage in het doel schoot. HTC raakte door deze achterstand echter niet in paniek en bleef constant de voetballende oplossingen zoeken. Dit resulteerde in enkele kansen voor de Zwollenaren, in de 34e minuut werd een voorzet van Pieter Blom op Coen Dunnink door deze laatste net naast het doel gekopt. Een minuut later was het toch raak, toen Randy van den Bosch een uitstekende steekpass gaf op Pieter Blom. Met een prachtige stift liet hij keeper Pullen kansloos, 1-1.

Direct na de thee nam HTC het initiatief weer en liet blijken voor niets minder dan drie punten naar Bergentheim te zijn afgereisd. Al in de 47e minuut wist keeper Langejans Pieter Blom te bereiken. Deze bediende Roy van de Wetering op maat, waarna deze de bal van buiten de 16meter knap achter goalie Pullen schoot. Doordat de Bergentheim spitsen Eggengoor en Hakkers goed aan banden werden gelegd door de HTC defensie kwam men nauwelijks meer in de problemen. Een uitstekende vrije trap van invaller Silly Diluru en een dito redding van keeper Pullen in de 90e minuut was één van de weinige echte wapenfeiten in de tweede helft. Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Spijkers was HTC verdiend drie punten rijker.

Bron: svHTC

'8  1-0  Gert van der Weide