S.V. Nieuwleusen doet goede zaken
15 maart 2008

Op sportpark Zandeinde speelde S.V. Nieuwleusen een rechtstreeks degradatieduel tegen Lemele. Een gelijkspel was niet voldoende, er moest gewonnen worden. S.V. Nieuwleusen trad weer aan met de herstelde Jeffrey Groeneveld, Patrick Schrooten in de achterhoede en Rob Goutbeek op linkshalf. In het doel stond Hendri Herssevoort die de geblesseerde Jori Koerhuis verving. De oranjehemden speelden de eerste helft zeer aanvallend en fel zodat Lemele er eigenlijk niet aan te pas kwam. In de 7e minuut werd Groeneveld gevloerd en de toegewezen vrije trap van Christian Roo belandde op de vuisten van de Lemeler keeper. Drie minuten later ging Jeffrey Groeneveld goed door op rechts en gaf een prima voorzet waaruit Rob Goutbeek scoorde. 0-1.

Het zwakke Lemele kwam pas in de 20e minuut aan een schot op het doel van Nieuwleusen toe. Nieuwleusen verzuimde om de wedstrijd voor de rust al te beslissen. Albert Jan Brinksma had in de 37e minuut de voorsprong kunnen vergroten maar zijn schot ging rakelings naast. In de 44e minuut verrichtte Hendri Herssevoort een uitstekende redding op een vrije trap van Lemele. Nieuwleusen ging met een 1-0 voorsprong de rust in. In de 50e minuut kopte de onzekere keeper van Lemele de bal voor de voeten van Rob Goutbeek die daarna onberispelijk inschoot en zo zijn tweede doelpunt maakte. 0-2.

Nieuwleusen liet zich vanaf dit moment een beetje terugzakken en daardoor kwam Lemele meer aan aanvallen toe. Nadat een kopbal van Erwin Dijk het zijnet trof was het Arjen Stoeten die in de 63e minuut uit een rommelige situatie voor het doel van Nieuwleusen de bal hard inschoot en zo de stand op 1-2 bracht. Lemele koos daarna voor de aanval maar Hendri Herssevoort hield zijn doel schoon. Nieuwleusen kreeg daarna ook nog wat kansen maar die werden niet verzilverd. De opluchting bij de Nieuwleusenaren was groot toen scheidsrechter Bleumink het eindsignaal floot. Deze winst is een mooie opsteker voor de wedstrijd van a.s. zaterdag tegen koploper IJVV om 14.30 uur op sportpark het Klaverblad.

Bron: Nieuwleusen

'10  0-1  Rob Goutbeek