Wedstrijdverslag HTC-Nieuwleusen (2-0) 05-04-2008
5 april 2008

Bij winst op Nieuwleusen zou HTC zich zo goed als veilig spelen in de 3e klasse C, bij verlies zouden er degradatiezorgen ontstaan. HTC begon goed aan de wedstrijd. Door goed combinatiespel en een hoog baltempo kwamen de gasten uit Nieuwleusen niet in het spel voor. Dit resulteerde voor HTC in een paar halve kansen. De eerste echte kans ontstond in de 31e minuut. Een prima aanval van HTC over de linkerkant werd afgesloten met de 1-0 voorsprong. Het was Marco Tatje die oog had voor de vrij staande Vieleri Justiana, waarna de laatste simpel keeper Hendrie Hersevoort passeerde.

Dit leek voor HTC ook meteen het sein om een tandje terug te schakelen. Het voetbal verdween uit de ploeg en Nieuwleusen kwam steeds beter in de wedstrijd. Dat leverde in de 32e minuut al bijna de gelijkmaker op toen Joris de Wilde de bal in de voeten van Jeroen Elzinga schoof. Hij wist echter HTC goalie Folkher Langejans niet te passeren. Ook in de tweede helft liet HTC het initiatief teveel aan de gasten. Deze waren echter onmachtig te profiteren van het matige voetbal dat de Zwollenaren op de mat legden. In de 60e minuut voltrok Rick Jansen het vonnis over zijn eigen ploeg door Coen Dunnink in het strafschopgebied onderuit te trekken. De terecht toegekende strafschop werd door HTC spits Michael Ogubai feilloos benut, 2-0. Nieuwleusen bleef nog wel aandringen maar was niet bij machte te scoren. Door de einduitslag van 2-0 zal het voor Nieuwleusen nog lastig worden om klassebehoud te bewerkstelligen en is HTC nagenoeg veilig.

Bron: sv HTC

1-0  Vieleri Justiana