Hatto Heim - KHC 1 - 0
30 september 2006

Hatto Heim heeft zijn derde zege op rij geboekt tegen het laag geklasseerde KHC. Het duel leek af te stevenen op een 0-0, totdat invaller Jurgen van der Weerd met een schitterende uithaal Hatto Heim alsnog de drie punten bezorgde.

In een wat gezapige eerste helft gebeurde er niet al te veel. Hatto Heim kwam alleen in de buurt van een doelpunt bij een mooie vrije trap van Arnoud Teuben en op het moment dat Maarten Teuben net te laat in kwam glijden op een voorzet van Edwin Oosting. KHC beet in aanvallend opzicht alleen in het eerste kwartier wat van zich af. Verder ontbrak het beide ploegen aan creativiteit op het middenveld en voorin om uitgespeelde kansen te creëren.
Na rust kwam Hatto Heim wat fanatieker de kleedkamer uit. De Kampenaren werden teruggedrongen, maar kregen bij een uitval zelf de allergrootste kans. De onderkant van de lat redde de geelblauwen na een inzet van dichtbij.
Hatto Heim behield in het resterende deel van de wedstrijd het initiatief, maar kwam aanvankelijk niet in de buurt van een doelpunt. Vanuit het niets zorgde invaller Jurgen van der Weerd dat de drie punten toch in Hattem bleven. De aanvaller was gepasseerd voor dit duel omdat hij in de eerste competitiewedstrijden te weinig rendement had. Tien minuten voor tijd liet hij echter zien hoe belangrijk hij is voor Hatto Heim. Marcel van Loo verlengde een lange pass van achteruit met het hoofd op de naar binnen trekkende Van der Weerd. Die controleerde de bal met de onderkant van de voet, om vervolgens snoeihard met links uit te halen. Via de onderkant van de lat in de rechter kruising werd de keeper kansloos gelaten.
In de slotfase kwam Hatto Heim niet meer in de problemen, zodat het bij 1-0 bleef. Samen met CSV’28 wordt nu de eerste plaats op de ranglijst ingenomen. HTC en WZC volgen op één punt. Volgende week staat de lastige uitwedstrijd bij Den Ham op het programma.
De opstelling: Frank Bloemert; Paul-Sietse van der Kolk, Edwin Otten, Henri Bruins; Maurice van Raalte (88, Roy van Munster), Marcel van Loo, Bertwin Kroes, Edwin Oosting (82, Willard Bredewold); Arnoud Teuben, Maarten Teuben en Erik van ’t Ende (65, Jurgen van der Weerd).

Bron: Hatto Heim

'80  1-0  Jurgen van der Weerd