Avereest - WZC Wapenveld 1-2
5 april 2008

WZC wint belangrijk duel bij Avereest 1-2 WZC heeft vandaag een belangrijke stap gezet v.w.b. handhaving in de 3e klasse middels een overwinning in en tegen Avereest 1-2. Het team van Eddy Zwijnenberg begon zwak aan de wedstrijd, de thuisclub was veel feller en agressiever in de duels. Een schot van Richard Seinen dat maar net voorlangs ging was nog geen aanleiding om de strijd aan te gaan met de thuisclub. Zo ook in de 11e minuut, een hoge bal in de zestien, verdedigers van WZC zien de bal aankomen maar vergeten deze met strijd te verdedigen, Erik Mostert was wel fel en veroverde de bal, hij nkapte nog een tegenstander en liet doelman Wibo van Dijk kansloos met een bal in de kruising. Trainer Zwijnenberg zag het met lede ogen aan maar kon zijn elftal (nog) niet in het gelid krijgen, de (gedwongen) wissel van John Eikelboom voor Erwin Kersing en de wissel van de back en voorstopper bracht meer rust en passie in de duels. Kansen waren er bijna niet, wel in de 18e minuut voor spits Ronald Burgmeijer, hij stuitte in de zestienmeter op doelman Jan Westerman van de thuisclub. Het was het allemaal net niet en overal net iets te laat, dit heeft met scherpte te maken en niet goed beginnen aan de wedstrijd. Nog één mogelijkheid voor WZC door Peter Kersing, hij kreeg de bal panklaar voor de voeten, zijn schot hobbelde naast het doel. Na de thee een feller WZC, vanaf de aftrap was de beleving er wel, eerst moest doelman Van Dijk nog aan de noodrem trekken, toen hij slecht werd aangespeeld door een verdediger, het kostte de doelman een gele kaart van scheidsrechter Tuinbeek. De toon was wel gezet hiermee en WZC begon aan te dringen richting het doel van de thuisclub. Eerst was het nog Peter Kersing die een vlammend schot losliet maar als een raket ook hoog over ging. De gelijkmaker kwam van de voet van Ronald Burgmeijer, hij werd op hetr juiste moment aangespeeld door Rene Bredenhoff, Burgmeijer kende geen pardon en zette WZC hiermee op 1-1. WZC bleef geloven in een beter resultaat, aanval op aanval rolde op het doel van Westerman af, in de 55e minuut een aantal mogelijkheden achter elkaar, de bal ging er niet in , vanaf de zijlijn probeerde Erik van Dijk de bal weer voor te brengen tot blijdschap van alles met een blauw wit hart verdween de bal achter doelman Westerman in het doel 1-2. De thuisclub kon geeb vuist meer maken en moest toezien dat Egwin Wever met rood moest vertrekken nadat hij Ronald Burgmeijer had gevloerd. Ondanks de numerieke meerderheid kon WZC het duel niet vroegtijdig beslissen, mogelijkheden kreeg het team wel, maar Ronald Burgmeijer, Peter Kersing en Erwin Fiks misten alleen voor doelman Westerman. De thuisclub probeerde het wel in de slotfase gelijk te maken, maar de overtuiging en passie was uitgeblust bij Avereest. Na 5 minuten blessuretijd maakte scheidsrechter Tuinbeek een einde aan deze belangrijke wedstrijd voor beide ploegen.

Bron: WZC Wapenveld

1-0  Erik Mostert