Seizoen uit als een nachtkaars...
26 april 2008

Had Bergentheim nog twee kansen voor deelname aan de nacompetitie. Zaterdagmiddag om 16.15 uur stond men met lege handen en moest men met lede ogen toezien dat WZC haar feestje vierde na het behalen van de 3e periode. En zo ging het seizoen van Bergentheim uit als een nachtkaars.

De opdracht was duidelijk voor de mannen van scheidend trainer Gerrit Meijerink. Een overwinning op directe concurrent WZC betekende winst van de 3e periode. Ook was er nog een mogelijkheid tot winst van de 1e periode maar was men afhankelijk van andere factoren.
Na vijf minuten voetbal liep Bergentheim al achter de feiten aan want de eerste de beste aanval van WZC, na een discutabele inworp, werd afgerond. WZC startte feller en oogde meer de intentie te hebben de 3e periode te winnen. Naarmate de 1e helft vorderde kwam Bergentheim beter in het spel en dit resulteerde in diverse kansen maar scoren blijft een probleem. Zo behaalde WZC zonder kleerscheuren de rust. Vlot in de 2e helft werd Eddy Eggengoor gebracht voor verdediger Remco Stoeten. Bergentheim drong wel aan maar geen enkele kans werd gecreëerd alleen enkele schoten konden op het doel worden gevuurd. Ondanks dat de gelijkmaker in de lucht hing was het WZC die op het juiste moment de 0-2 liet aantekenen. Bergentheim gaf niet op en ging koortsachtig op zoek naar een treffer en die kwam er uiteindelijk ver in blessuretijd van Herman Slot. De scheidsrechter had er zin in deze middag dus was de wedstrijd nog niet gespeeld en was het voor de supporters van WZC nog billenknijpen maar zij konden uiteindelijk opgelucht adem halen en zich opmaken voor een toetje waarbij Bergentheim met lege handen bleef staan. Uiteindelijk was een gelijkspel voor Bergentheim nog voldoende geweest voor de nacompetitie maar je kan je afvragen of dit wel verdiend was geweest na een teleurstellend seizoen.

Bron: Bergentheim

0-1  Ronald Burgmeijer