CSV '28 houdt open huis
26 april 2008

Door de nodige blessures en een schorsing moest CSV ’28 opnieuw met een sterk gewijzigd elftal in en tegen Gramsbergen aantreden voor zijn laatste uitwedstrijd in de 3e klasse C.

Voor CSV ’28 stonden er geen grote belangen meer op het spel en de ploeg wilde zich opmaken voor de wedstrijden in de nacompetitie. Bij Gramsbergen lag dat wel even anders. De ploeg moest winnen om degradatie te voorkomen en vanaf het eerste fluitsignaal liet de ploeg zien dat het ook werkelijk wilde winnen. Door een forse fout in de verdediging van CSV kwam Gramsbergen na precies 1 minuut al op voorsprong (1-0). Pas na een kwartier begon CSV zich wat nadrukkelijker met de wedstrijd te bemoeien door doelpogingen van Matthijs Kremer en Yavuz Özdemir, die verder een min of meer “onzichtbare” wedstrijd speelde. Een diepe bal van Michael Smit op Matthijs Kremer leidde de gelijkmaker in. Matthijs worstelde zich langs een paar verdedigers en werd door de laatste gevloerd. Michael Smit benutte de toegekende strafschop feilloos (1-1). Gramsbergen was in het geheel niet van slag en deed verwoede pogingen om weer aan de leiding te komen via o.a. Roy Meier. Diens schot werd gepakt door keeper Peter Smit en uit de tegenstoot kwam de bal bij Michael Smit, die beheerst scoorde (1-2). Lang kon CSV niet van deze voorsprong genieten, want 30 seconden later was het al weer gelijk. Een domme overtreding van CSV binnen de lijnen leverde Gramsbergen een strafschop op, die steenhard door Paul Kroezen werd verzilverd (2-2).
Het werd voor CSV nog veel erger, want 5 minuten later(!) was de stand door opnieuw 2 persoonlijke fouten in de verdediging van CSV, al opgelopen naar 4-2.

Toen in de tweede helft de verdediging van CSV na een kwartier spelen weer blunderde, kon de mee naar voren gekomen verdediger Wim-Anne Wesselink de luid bejubelde vijfde treffer voor Gramsbergen laten aantekenen (5-2). De talrijk aanwezige Gramsbergse supporters constateerden vervolgens tevreden dat “de brand er noe wel uut was” en hoopten op nog meer. Maar de spelers Gramsbergen vonden de marge kennelijk veilig genoeg en wilden de wedstrijd rustig uitspelen. Van CSV had het daarna niet erg veel meer te duchten, op een paar serieuze doelpogingen van Matthijs Kremer na.

Met deze luid bejubelde uitslag handhaafde Gramsbergen zich in de 3e klasse en CSV kan zich in de komende week gaan opmaken voor de nacompetitie, waarin toch wel uit een ander vaatje getapt dient te worden, wil er nog een aansprekend resultaat uit voort kunnen komen.

CSV ’28 speelde in de volgende opstelling:

Doel: Peter Smit.
Achter: Mayken Stolte, Jeroen van Houten, Han Stolte en Edgar Dolleman.
Midden: Tjaard Prins (60. John van Gelder), Klaas Luth en Mikel v.d. Vegt
Voor: Michael Smit, Yavuz Özdemir en Matthijs Kremer.

Bron: CSV'28

'1  0-1  Michael Smit