IJVV sluit seizoen af als ware kampioen 4-2 winst !
26 april 2008

IJVV had zaterdag geen last van een kampioensroes tegen SCD. Het slotakkoord van de competitie werd gewoon met 4-2 gewonnen door de kampioen. Martijn Prins scoorde liefst drie keer.Dat gebeurde in de tweede helft nadat SCD in de 18e minuut de leiding had genomen. Met een puntentotaal van 51 uit 22 wedstrijden deze competitie kon het oude clubrecord van 47 uit de boeken worden geschrapt.

Het scoreverloop van het duel deed denken aan de kampioenswedstrijd tegen Lemele een week eerder, al ging die vergelijking voetballend gezien niet op, aldus trainer Han Hanekamp. "Wij waren beter dan vorige week, maar benutten in de eerste helft niet onze kansen."

Vooraf had Hanekamp aangegeven richting de spelers dat hem er veel aan gelegen was ook dit duel, waarin niets meer op het spel stond, te winnen. "We wilden nog één keer laten zien dat we echt de beste club zijn en het gat met Den Ham groot houden. Dat is gelukt." Het andere IJVV-doelpunt werd gescoord door Chiel Buikema.

bron : www.brugmedia.nl

Bron: www.brugmedia.nl